sâmbătă, 14 august 2021

12 zile în Grecia... și mai ales în Creta

Vara aceasta am avut planuri mari de vacanță, dar criza pandemică ne-a impus să stăm din nou în interioriul UE. Dacă anul trecut am mers la doi pași de Belgia, doar în Olanda, acum am progresat ca distanță...


Conștienți de zonele roșii, vaccinare, PLF, teste PCR pentru copii, măști, dezinfectant, am luat harta și am convenit în familie să optăm pentru o combinație de soare și cultură. Iar cu soarele, chiar că am nimerit-o în Grecia...


Nu mai fusesem î
n capitala Greciei de 25 de ani, de la Adunarea Generală a Studenților Europeni (AEGEE-Europe) din 1996. Atunci ajungeam în Atena după un drum de 48 de ore cu trenul pe ruta Cluj, București, Sofia, Salonic, Atena, iar după alte 3 zile de conferință, încă 48 de ore la întoarcere.


Atena este fantastică, are un șarm unic datorită Acropolisului. Nu cred că există un alt loc în lume în care istoria veche să domine vizual, atât de puternic, o capitală. Schimbarea gărzii de la Parlamentul Greciei este impresionantă, iar o cină în Plaka completează perfect ziua. Prietenii greci mi-au zic că am ales cea mai proastă săptămân
ã posibilă să vizitez Atena. Pe 44 de grade la umbră a fost greu de mișcat, dar noroc cu Parcul Central. Iar după recordul de temperaturã din 3 august, a două zi focul de la marginea Atenei se simțea pertinent în oraș.


După un astfel de început de vacanță grecească, am luat vaporul de noapte până la Chania, în Cret
a. 8 ore, vreo 320km.... Insula este la fel de mare ca și Cipru. Plajele infinite sunt relaxante, totul e de bun gust. Creta a trecut prin mari încercări în ultimul an datorită crizei. Sursa principalã, turismul, a reînceput să producă doar de vreo lunã.


Am vizitat Elafonisi
, una dintre cele mai frumoase plaje din lume și a doua din Europa. O lagunã cu nisip roz, cu o apă albastruie... Plăcută a fost și baia din jurul Frangokastello.


Alegarea pe plaja Agia Marina
, desculț, mi-a reamintit de cantonamentul de la Venus, de acum 30 de ani, cu echipa de handbal U Cluj.


Peisajele sunt fantastice, muntele se întâlnește cu marea. Orășelele de la coasta, Chania sau Rethymno sunt cochete și superturistice. Istoria Cretei aduce și prezența unei baze NATO, bine poziționate strategic la Souda, lângă Chania.


Povestea drăguțică este și cea a centrului universitar Rathymno , foarte căutat de studenții Erasmus. Să fim sinceri, cine nu și-ar dori să studieze filozofia într-o zona de basm precum cea a insulei Cret
a.


Dan Luca / reîntors la Bruxelles

 

 

Niciun comentariu: