sâmbătă, 8 ianuarie 2022

Dan LUCA – la emisiunea “Europa mea” de la TVR1


Astăzi am fost din nou invitatul lui Gabi Giurgiu în emisiunea ˝Europa mea˝ de la TVR1. Împreună cu consilierul prezidențial Luminița Odobescu am discutat despre ceea ce au însemnat pentru România primii 15 ani în Uniunea Europeană.

 

Mi-am axat prezentarea pe avantajele sectoriale dobândite prin statut de stat membru, și am vorbit aici despre securitatea națională, convergența cu celelalte state membre, accesul la piața internă, inclusiv oportunitatea a peste două milioane de români de a lucra legal în Uniunea Europeană. Desigur, am atins și domenii sensibile precum infrastructura de transport sau țintele energetice ale ecologizãrii.

 

Contextul ultimilor 15 ani a fost complicat pentru Uniunea Europeană, având crize consecutive precum cea a constituției europene (2005), cea financiară (2008), a emigranților (2015), a terorismului (2016), cea prilejuită de Brexit (2016) și desigur cea pandemică (2020).

 

Nu este rău unde am ajuns, majoritatea progreselor României contemporane fiind legate de apartenența la spatiul comunitar.

 

Întreaga emisiune se poate accesa online aici.

 

Dan LUCA / Bruxelles

 

 

 

 

Niciun comentariu: