Deşi la prima vedere românii sunt nemulţumiţi de ceea ce “România le oferă”, ataşamentul faţă de ţară există, şi este chiar foarte puternic, sentiment dovedit prin reacţia manifestată în diferite situaţii.
Aşa cum psihologii şi sociologii susţin, “cu cât o trăsătură de comportament sau o tendinţă socială este mai pronunţată, cu atât se naşte nevoia unei contragreutăţi, care ajunge, în timp, să omoare trendul initial”. Celebrul psiholog elveţian Carl Jung considera că „lucrurile împotriva cărora lupţi cel mai mult ajung să te definească cel mai bine”. “Tocmai pentru că românii s-au luptat atât de mult cu propria lor identitate la nivel european, au ajuns să nască tendinţa diametral opusă: românismul. Un fenomen prezent deja în sferele media”.
Idee de a asocia trecutul cu unele produse e interesantă, şi se pare că trendul naţionalist în comunicare este încă la cote maxime. Pe asta ar trebui să ne bazăm şi atunci când gândim campanii de imagine de ţară, pentru că idei pentru inspiraţie chiar există…
Când vine vorba de afacerile europene, mă întrebam nu de mult, cât de cool ar arăta steagul Uniunii pe unele produse tradiţionale. L-ar accepta oare cetăţenii mai bine decât l-au primit românii pe cel american de pe ciocolata Rom?
Dan LUCA / Bruxelles
luni, 19 septembrie 2011
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu