miercuri, 7 septembrie 2011

Adresa de email instituţionalizată?

Nu trebuie să ajungem direct la utilizarea hologramelor pentru a putea fi prezenţi juridic în mai multe locuri în acelaşi timp. Semnătura electronică este o soluţie deja la îndemână, atunci când ar fi nevoie de “pecetluirea” unor parteneriate în colţuri diferite ale lumii în acelaşi timp.

Instrumentul modern a rezolvat astfel problema securităţii şi autenticităţii semnăturilor documentelor transmise în format electronic. În prezent este utilizat pe plan naţional la transmiterea declaraţiilor fiscale sau pentru autentificare în relaţiile cu diferite instituţii, dovadă că temerile legate de posibile fraude sunt treptat eliminate.

Să nu ne uimească însă dacă în viitor va exista şi email-ul oficial, livrat de către autorităţi, aşa cum e de exemplu numărul de asigurare. O adresă de email “instituţionalizată” pentru fiecare cetăţean, cu un cod special de accesare şi recunoscutã de autorităţi. Deja în domeniul bancar se utilizează de ceva vreme această metodă, sub forma pinului, cu ajutorul căruia deplasarea la bancă nu mai este necesară pentru încheierea tranzacţiilor.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: