miercuri, 14 august 2013

În toamnă voi publica o nouă carte... “European Union: views from Brussels”


De mai bine de şase ani am lansat acest blog în care public articole şi opinii despre Uniunea Europeană şi despre modul în care românii sunt afectaţi de schimbările europene contemporane. Cantitatea de informaţie strânsă în cele peste 1.500 de mesaje este considerabilă şi m-am gândit că poate e bine să încerc o proiecţie din “lumea Web 2.0” în cea “serioasă”, a cărţilor de specialitate. Pe aceeastã idee, în 2009, am publicat cartea în limba română “Dilemele comunicării Uniunii Europene”.

Impactul cărţii a depăşit aşteptările mele, iar semnalele primite m-au condus la concluzia să prezint ideile şi în limba engleză, pentru a putea fi receptate de un public mult mai larg. Aşa se face că din anul 2009 am început să public, e drept răzlet iniţial, opinii în limba engleză despre subiecte de actualitate europeană, aşa cum le vedeam eu de la Bruxelles. La începutul anului 2012 am luat însă decizia de a publica săptămânal mesaje, iar cantitatea acumulată după 18 luni îmi permite acum să asamblez cele aproximativ 70 de articole sub forma unei cărţi.

Materialele cuprinse în această carte au fost reproduse în forma publicată pe blog la data respectivă, păstrând astfel “parfumul” perioadei respective. Masa critică editorială este prezentată cronologic, existând totuşi o segmentare pe anumite teme abordate: EU Actors & EU Citizens, Future EU, EU Communication, Romania in the EU, Management & Business, EU Education şi Technology & Media.

Voi lansa oficial cartea în luna octombrie la Bucureşti.

Dan LUCA / Bruxelles

 

Niciun comentariu: