vineri, 4 aprilie 2014

Dan LUCA – discuţie la Parlamentul European despre viitorul UE

Ieri, am avut plăcerea să fiu invitat la un eveniment în incinta Parlamentului European din Bruxelles, la o discuţie deschisă pe tema "More Europe but which Europe?". Un public tânăr, plin de entuziasm, care îmi aminteşte de implicarea mea din anii ‘90 în Asociaţia Studenţilor Europeni (AEGEE), s-a lansat într-o dezbatere pe tema alegerilor europene şi a impactului asupra tinerilor.

Ȋn cadrul dezbaterii am punctat teme precum nevoia adaptării programelor educaţionale la contextual actual, cu exemplul cel mai elocvent, Erasmus, care funcţionează încă din 1987, situaţia generaţiei tinere şi atitudinea tânărului faţă de proiectul european, viitorul Uniunii Europene în general.

Ȋn acest context am introdus şi câteva idei despre posibilitatea apariţiei unui Guvern Mondial, pentru alegerea căruia s-ar putea ca deja copiii noştri să fie invitaţi la vot. În Bruxelles și în capitalele țărilor din zona euro sunt persoane care invoca nevoia de "mai multă Europă", pentru că cetățenii europeni şi-au pus speranțele într-o "Europă mai bună". Din păcate populaţia nu mai crede în UE în forma sa actuală - una care a permis actuala criză, nici în liderii politici care s-au dovedit incapabil să gestioneze această criză, se simte nevoia acută de o Uniune Europeană ˝renovată˝, cu lideri capabili de management socio-politic, economic și eficient, având în vedere interdependența globală.

Dan LUCA / Bruxelles


Niciun comentariu: