vineri, 15 mai 2020

Un plan Marshall pentru educaţia europeanã?





M-am alãturat cu mare plãcere experţiilor care au trimis recent un “Open Letter for a EU Marshall Plan for Training and Education To Avoid the Socio-Economic Collapse”.

Am sprijinit acest demers fiindcã sunt activ pe segmentul educaţional de peste 20 de ani, iar criza actualã dinamizeazã şi mai mult abordarea.

În cadrul tezei de doctorat, pe care am prezentat-o in 2007, analizasem tendinţele de dezvoltare pentru programele educaţionale comunitare într-o Europă extinsă. Motivaţia cercetării a reprezentat-o analiza politicii educaţionale a Uniunii Europene şi impactul acesteia asupra tinerilor din Europa, dorinţă exprimată deschis de a propune noi programe educaţionale comunitare. 

În ultimii 12 ani am colaborat cu 13 universitãţi din 4 ţãri. Cea mai recentã interacţie cu studenţii a fost acum douã sãptãmâni, cursul virtual susţinut la Universitatea Catolicã din Leuven. În 2013 am ajutat SNSPA în lansarea în premieră în învățământul universitar din România a primului program masteral din România specializat în studiul comunicării şi guvernanţei în Uniunea Europeană – Master in EU Communication and Governance. Dimensiunea europeană a acestui program se pune în valoare prin cooperarea de prestigiu cu Institutul de Studii Europene de la Bruxelles (partea a VUB).

Derulez o muncã academicã intensã care mã ajutã enorm sã fiu la curent cu dezvoltãrile contemporane legate de comunicarea europeanã şi chiar sã public 5 cãrţi despre acest subiect.

Am organizat zeci de traininguri în Bruxelles-ul european pe teme precum ″Cum sã gasim un job în Bruxelles-ul european ?″ sau ″Cum sã facem bani în afacerile europene ? ″. Acum câţiva ani, am fost rugat sã derulez anumite prezentãri stagiarilor (Blue Book) de la Comisia Europeanã.

Acum 10 ani, lansasem programul de training Yellow Academy al EURACTIV, încã foarte popular în lumea asociaţiilor europene. 

Student fiind, am activat în cadrul Asociaţiei Studenţiilor Europeni (AEGEE-Europe), implicându-mã în sprijinirea programului Erasmus. Excelente amintiri despre conferinţa “Education for 2020”, derulatã în Parlamentul European în 1999.

Îmi face mare plãcere sã comunic idei pentru dezvoltarea educaţiei şi prin intermediul presei româneşti, mai ales prin parteneriatul cu revista Cariere. Recenta mea intervenţie, despre abordarea educaţiei pe timp de pandemie, a fãcut ceva valuri…

Voi continua activitatea pe acest segment şi sper ca în calitate de Vicepreşedinte pentru Inovaţie Strategicã al Grupului EURACTIV, încercând sã identific şi o ofertã educaţionalã mai puternicã venitã de la brandul EURACTIV. Legatura dintre media, tehnologie şi educaţie poate prinde contur foarte rapid şi în lumea afacerilor europene…

Dan LUCA / Bruxelles


Niciun comentariu: