luni, 29 iulie 2013

În echipa SNSPA, lansâd o premieră în învățământul universitar din România!

Vreau să felicit colectivul Facultăţii de Comunicare şi Relații Publice din cadrul SNSPA Bucureşti! De câţiva ani lucrăm împreună pe diverse paliere şi pot să spun că e o adevărată plăcere interacţia cu conducerea acestei instituţii de învăţământ, dar şi cu studenţii pe care îi pregăteşte.

Mă bucur foarte mult să constat concretizarea unei idei pe care am discutat-o acum doi ani cu prilejul primei mele vizite la SNSPA. Este vorba de o premieră în învățământul universitar din România! Primul program masteral din România specializat în studiul comunicării şi guvernanţei în Uniunea Europeană – Master in EU Communication and Governance. Dimensiunea europeană a acestui program se pune în valoare prin cooperarea de prestigiu cu Institutul de Studii Europene de la Bruxelles (partea a VUB), dar şi prin profesorii români care vor preda la acest master: Vasile Puşcaş (European Policies, Programmes, and Negotiation Mechanisms), Gabriela Drăgan (Introduction to EU Economic Governance), Paul Dobrescu (Globalization), Alina Bârgăoanu (EU Communication Policy). Este o mare onoare pentru mine să prezint în cadrul acestui master cursul despre European Media and the Public Sphere.

Programul de masterat, disponibil numai în limba engleză, contribuie la europenizarea sferei publice românești prin crearea a două seturi de competenţe corelate. Primul set constă într-o bună cunoaştere şi înţelegere a modului în care funcţionează UE, inclusiv mecanismele decizionale, aspectele socio-economice şi cadrul inter-instituţional, cu un accent deosebit pus pe procesele de construire a politicilor europene printr-un dialog constructiv cu deţinătorii de interese cheie. Cel de-al doilea set de competenţe vizează comunicarea în UE, înţeleasă ca politică menită să medieze relaţia dintre sfera publică europeană şi sfera publică naţională.

România este o „mină” de resursă cu potenţial enorm pentru a forma fibra de care e nevoie pentru o reprezentare adecvată la nivel european. Dacă vorbim de cerinţele generale pentru un job în capitala Europei, candidaţii trebuie să deţină aptitudini de buni comunicatori, negociatori iscusiţi, dar în primul rând pentru aceasta este nevoie de un bagaj vast de cunoştinţe tehnice şi o bună înţelegere a sistemului în ansamblu.

Detalii privind cerinţele de admitere la masterul SNSPA sunt disponibile accesând link-ul:

Despre relaţionarea mea cu SNSPA am scris pe blog în mesajele:






Dan LUCA / Bruxelles


Niciun comentariu: