marți, 18 februarie 2014

Dan LUCA – articol în ziarul Argeşul – “Cum poate deveni turismul românesc european?”


În noua intervenţie în ziarul Argeşul făceam câteva sugestii pentru adaptarea ofertelor turistice româneşti la piaţa europeană. Cerere există, potenţial avem, important este însă şi “ambalajul”.

Puteţi citi în continuare materialul publicat marţi 18 februarie:

............

România are nouă birouri de promovare turistică în străinătate, la New York, Paris, Berlin, Londra, Roma, Madrid, Moscova, Viena şi Varşovia, şi se intenţionează deschiderea în acest an a încă trei astfel de birouri la Tokyo, Tel Aviv şi Bruxelles.

Apropo de Bruxelles, sugeram încă din 2008 un pachet turistic pentru cei din capitala Uniunii Europene. Celor din Bruxelles le place să călătorească, au bani, dar aşteaptă ca în schimbul banilor pe care îi cheltuiesc să primească serviciile care să le îndeplinească cel mai bine cerinţele. Un “pachet de weekend pentru două persoane”, cu avion joi noaptea spre marile oraşe, cazare la hotel pentru trei nopţi, program vineri şi sâmbătă şi întoarcerea duminică în jurul prânzului, la un preţ decent, să zicem 500 euro pentru două persoane, poate să fie foarte atractiv. Şi să avem, de ce nu, o politică naţională pe această ofertă turistică, eventual să şi deblocăm ceva foduri europene în acest scop.

Conform statisticilor, în primele 11 luni din anul 2013, numărul turiştilor străini a fost de 1,62 milioane, cu 3,3% mai mult faţă de perioada similară a anului anterior. Găsirea celor mai bune strategii poate creşte exponenţial numărul acestora, România are potenţial şi, de ce nu, se poate încerca deblocarea fondurilor europene pentru proiecte în acest sector!

Şi să nu uităm de implicarea diasporei în marketingul turistic. Acum câţiva ani am fost în Turcia şi am rămas plăcut surprins de calitatea serviciilor şi de preţul incredibil al “pachetului turistic”. Succesul constă şi în implicarea diasporei din Europa în popularizarea ofertelor. Concret, un turc stă în Germania sau Franţa din octombrie până în martie. Lucrează pentru o companie de turism din acea ţară şi promovează ofertele pentru sezonul care urmează. În martie el se întoarce cu primii clienţi în Turcia şi lucrează ca recepţioner, chelner sau chiar manager.

Încă nu observ o astfel de abordare în România. Normal că noi găsim scuze, că sezonul nu e aşa de lung, că infrastructura de la noi e la pământ. Problema cu sezonul lung e puţin relativă. Cine vine în România nu doreşte numai să stea la soare la temperaturi de 35 grade Celsius, ci vrea să descopere România. Nu asta dorim şi noi?

Le doresc mult succes celor care se ocupă de proiectul “Piteşti, capitală europeană verde” şi îi felicit pentru iniţiativă. Participarea este importantă în astfel de competiţii, iar faptul că oraşul câştigător beneficiază de pe urma acesteia prin creşterea vizibilităţii, atractivităţii ca destinaţie turistică sau ca oraş de reşedinţă este demonstrat.

Avem multe localităţi în ţară care merită să fie cunoscute!

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: