vineri, 24 iunie 2011

Interviuri în presa românească: Făclia de Cluj

De ani buni încerc să prezint realitatea Bruxelles-ului european şi răspund cu mare plăcere invitaţiilor pentru interviuri cu detalii despre dinamica structurii comunitare şi implicaţiile pentru România.

În Făclia de Cluj apărea un interviu pe care l-am acordat în octombrie 2007 pe tema alegerilor pentru Parlamentul European din 25 noiembrie 2007. Cred că este prima dată când mă refeream la clujenii din Bruxelles-ul european şi la şansele clujenilor de a avea reprezentanţi în legislativul european.

Câteva idei despre Casa Europei, Clubul “România-UE” Bruxelles, EurActiv, politica româneascã şi activitatea mea academicã se pot citi într-un interviu acordat Făcliei de Cluj în aprilie 2008 – “E crucial să ştim să promovăm cu profesionalism interesele româneşti în negocierile politice ale UE”.

Comunicarea este crucială în mecanismul politic. Stucturile nonguvernamentale ajută şi ele la fluidizarea schimbului de idei în societăţile democratice. Impactul global se obţine însă prin implicarea politică. Câteva răspunsuri la abordarea pe care o avem privind racordarea politică a diasporei se poate vizualiza într-un interviu publicat în noiembrie 2008 în Făclia de Cluj.

Inspirat de mesajul liderului socialiştilor din Parlamentul European, Martin Schulz, care zicea: “Cine luptă poate să şi piardă, dar cine nu luptă, a pierdut deja!”, am acordat un interviu publicat în Făclia de Cluj în martie 2009.

Într-un interviu publicat în septembrie 2009 în Făclia de Cluj explic în câteva rânduri de ce cred eu că “România are nevoie de românii din Bruxelles”.

Românii din afara ţării au nevoie de românii din ţară, aşa cum şi România nu este completă dacă nu consideră românii din Diasporă parte a dezvoltării sale. Este principalul mesaj care am dorit să-l prezint în interviul acordat în noiembrie 2010 Făcliei de Cluj.

În decembrie 2009 am răspuns cu deosebită plăcere prietenilor de la Făclia de Cluj în realizarea unui interviu despre cartea pe care am lansat-o recent “Dilemele comunicării Uniunii Europene”.

Departe de ţară, am intrat în politică pentru pentru a ajuta România. Câteva idei pe această tema sunt transmise şi prin intermediul interviului publicat în februarie 2010 în Făclia de Cluj.

Am realizat în iunie 2010 un interviu pentru Făclia despre criza economică şi despre nevoia unei culturi a dialogului în societatea românească.

În interviul publicat în aprilie 2011 de către Făclia de Cluj am prezentat câteva idei despre: poziţionarea reţelei EurActiv în sfera publicã europeană, angajarea principalelor capitale în construcţia europeană, criza de identitate a UE şi ce trebuie să facă România pentru a deveni un pol economic regional.

Interviuri publicate de Fãclia de Cluj (Adevãrul de Cluj) în perioada 1997 - 2007 sunt incluse şi în cãrţile: „România văzută de la Bruxelles” (publicatã în 2003) şi „Uniunea Europeană văzută de la Bruxelles” (publicatã în 2007).

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: