Conform rezultatelor unui recent studiu, principala provocare pentru asociaţiile europene este găsirea consensului între membrii acesteia, pe de o parte, care împart piaţa “de business” între ei şi asociaţiile naţionale, care manifestă culturi diferite, pe de altă parte. Studiul evidenţiază că în contextul crizei financiare, companiile încep să preia controlul dincolo de asociaţiile naţionale, rolul directorilor generali – strategi, “actori UE cu expertiză industrială” - este din ce în ce mai important.
Puterea asociaţiilor creşte odată cu creşterea rolului de influenţă la nivelul politicilor UE. Adevărata prezenţă la Bruxelles şi protejarea membrilor de măsurile nefavorabile ale instituţiilor reprezintă cheia spre a dobândi cu adevărat un plus de valoare.
Mesajul asociaţiilor, atâta timp cât este exprimat clar, preluat de media, crează o identitate puternică în cadrul industriei respective. “Aptitudinile de comunicare, diplomaţie, capacitatea de persuasiune, precum şi abilităţile de a transmite şi a vinde soluţiile industriei reprezintă cheia succesului asociaţiei”, spune José Lalloum, managing partner la Logos Public Affairs. La toate acestea, mai spune el, se adaugă capacitatea leaderului de a asculta şi a nu se ruşina să facă lobby.
Dacă vine vorba de prezenţa lor în cadrul reţelelor de socializare, poziţia asociaţiilor, după concluziile studiului ar fi una de genul “strategiei de a aştepta şi a vedea ce se întâmplă sau ajungându-se chiar până la o filosofie total opusă”.
Dan LUCA / Bruxelles
vineri, 10 iunie 2011
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu