luni, 24 decembrie 2012

Nevoi X + Nevoi Y = Succesul organizaţiei

Readucând în discuţie diferenţele dintre generaţii – care încă duc la conflicte mai mult sau mai puţin violente, vreau să completez cu ceea ce spunea Florin Lăzărică într-un material recent apropo de acest subiect.

Deşi neadaptată cerinţelor unui management şi lidership sustenabil, “atitudinea managerului generaţiei X este coordonată în principal de nevoia de feedback şi de recunoaştere a meritelor, de răspuns din partea celor din jur şi de recunoaştere a capacităţilor individuale. Personalizarea recompensei managerului are un impact major atât ca valoare individuală de recunoaştere publică a individului, cât şi ca motivator în determinarea performanţei. Nevoia de autonomie şi spaţiu în procesul de luare a deciziilor fără a scăpa de sub control procesele de lucru evidenţiază încă o dată nevoia de control, atât asupra muncii cât şi asupra propriului destin organizaţional”.

În opoziţie, „Generaţia Y sau the Millennials reprezintă generaţia independentă, dornică de schimbări şi pregătită să le înfrunte. În principal aceştia abordează viitorul într-o manieră optimistă, bazată mai degrabă pe sentimentul siguranţei de sine şi de încredere în forţele proprii. Cu toate acestea, scepticismul reprezintă o componentă puternică, definitorie, în ceea priveşte abordarea contextului organizaţional, expunându-i mai degrabă la accese de neîncredere faţă de „sistem”, fapt ce pe termen lung poate conduce la demotivare şi slabă performanţă. Din postura de subordonaţi, membrii generaţiei Y se remarcă prin independenţă, multitasking, dorinţă de a iniţia şi experimenta procese de schimbare”, explică autorul.

Făcând această analiză sunt evidenţiate  nevoile  celor două generaţii, care deşi aparent diferite, nu sunt disjuncte – utilizând cele mai bune metode de comunicare şi relaţionare internă, acestea trebuie direcţionate în folosul organizaţiei.

Dan LUCA / Bruxelles

 

Niciun comentariu: