miercuri, 5 iulie 2023

Pulsul european în fiecare zi… primul semestru al anului 2023


Primele 6 luni ale lui 2023 au trecut şi un mic bilanţ strategic este util pentru a anticipa evenimentele viitoare.

 

În iunie am revenit la Romanian Energy Day în calitate dmoderator. Starul discuțiilor a fost fără doar și poate reprezentantul OMV Petrom, ultimele proiecte ale companiei punând România pe harta superputerilor energetice UE.

 

Prelegerile susţinute la ULB Bruxelles, KU Leuven, UBB Cluj şi ASE Moldova îmi confirmã apetitul tinerior de a întelege politicile europene şi implicarea stakehoderilor în procesul decizional.

 

Interviurile de la TVR Cluj au fost simbolice, la început de an şi la sfârşit de semestru. Am discutat deschis despre motorul franco-german al Europei, despre impactul alegerilor din Spania asupra proiectului european, dar şi despre abordarea de țară mare europeană.

 

Prin articolul semnat în Ziarul Financiar, împreunã cu prof. Vasile Puşcaş, am prezentat în premierã idei despre abordarea agendei europene 2024-2029.

 

Împreunã cu eurodeputatul Victor Negrescu, am publicat douã analize despre contribuţia industriei României la proiectul european şi despre racordarea industriei româneşti la dezvoltarile europene.

 

Cu Alina Bârgãoanu am publicat un material despre gândirea strategicã europeanã în România.

 

În Republica am prezentat ideea de Mișcare Constructivă Europeană, ca o formă de clusturizare a realiştilor europeni, a presei europene, dar și a partidelor politice europene și a sectorului de afaceri.

 

EURACTIV Romania a fost gazdã a trei cerecetãri sectoriale la care sunt co-autor, pe teme diverse precum: GAIA-X - punctul digital al ecosistemelor UE, Baterii “made in Europe” şi Resursa umanã a Republicii Moldova pentru aderarea la UE.

 

Am contribuit şi la douã siteze despre cei 20 de ani de la înfiintarea Clubului ˝România-UE˝ Bruxelles sau despre cei 15 ani de la înfiintarea PSD Bruxelles (preluatã de Occidentul Românesc).

 

Prin editorialele sãptãmânale publicate în Fãclia prezint clujenilor dinamica europeanã. Materialul meu favorit este cel legat de respectarea interesului naţional declarat.

 

Mi-am exprimat opinia despre spitzenkandidaten din anul 2024, despre factorii de performanţã ai comunicãrii guvernamentale sau chiar despre cum ChatGPT redeschide lupta pentru supremaţia informaţiei.

 

Sã fiu sincer, mã bucur enorm cã am participat anul acesta în calitate de jucãtor la douã turnee de handbal… Recomand chiar o micã analizã despre succesul handbalului din Belgia

 

Dan LUCA / Bruxelles

 

 

 

 

 

 

Niciun comentariu: