Profit de un week end lung pentru a regrupa câteva idei pe care le-am discutat în luna aprilie. Lumea Bruxelles-ului s-a dezghețat complet, iar evenimentele publice ocupă din nou scena afacerilor europene. E o reîntoarcere la dinamica anului 2018…
Acest mesaj este în
special adresat celor care urmaresc subiectul comunicării
guvernamentate. O mutare struturalã puternică, datorită în special crizei pandemice,
s-a întâmplat cu comunicare strategică, plasată acum la nivel de vârf în
procesul decisional al unei instituții. Există bugete consistente, se alocă resursã umană de calitate, lumea
chiar dorește să asculte experții în comunicare și de aici avem o presiune fantastică pe aceste
departamente. Nu mai există scuze, trebuie să aibă rezultate!
Conform
unui studiu recent al WPP, factorii de performanță ai comunicării
guvernamentale au evaluat, adaptându-se timpurilor.
Dacă în 2017 vorbeam despre strategie, oameni, proceduri, structuri și
instrumente, la nivelul anului
2019 aveam factori de mobilizare, factori de modelare și factori de implicare.
Nu este surprinzător că în
plină pandemie, în 2021, era vorba despre date, securitate, suport emoțional și tehnic, reasigurare, independenţă sau protecţie.
Iar
acum, în anul de grație 2023, vorbim de performanţă prin adaptare la context, eficacitatea, reformã, diversitate și coeziune socială.
Conform
aceluiași studiu, e surprinzător că aproximativ 50% dintre organizații nu au
nici acum un plan de
comunicare strategică.
Dan LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu