În categoria joburilor
mai nou apărute în nomenclatorul meseriilor intră şi CEO (Chief Executive
Officer), sau Președintele consiliului de administrație.
Conform
situiaţiei ilustrate într-un recent material Cariere,
iată cam care sunt aşteptările de la un candidat pentru acest post – “să aibă o
serie de ingrediente-cheie, critice, dincolo de experienţa consistentă şi
background-ul profesional impecabil: integritate şi etică; aliniere la valorile
companiei (cultură orientată spre performanţă, creşterea şi retenţia
talentelor); gândire strategică, ancorată în realitate; curaj în acţiune,
ambiţie; viziune pentru viitor. Pe listă mai figurau: competenţă profesională,
corectitudine şi fair-play, respect pentru oamenii, capacitate de a lua decizii
potrivite şi de a explica în mod clar viziunea pe care o are pentru organizaţie”.
Apropo de calitatea de
lider, foarte frumos spus de Mădălina Bălan, “orice inconsistenţă între
vorbe şi fapte, orice bâlbă operaţională, orice de semn de comportament prin
care interesul propriu este mai presus de binele general se va traduce într-o
scădere a nivelului de încredere din partea echipei. Modul în care aceste trăsături
sunt percepute de membrii echipei va face diferenţa între ce va rămâne în
memoria colectivă a companiei ca fiind un lider bun sau unul slab, toxic”.
Articolul
punctează încă un element important – “Dacă valorile companiei sună bine pe
hârtie, ele nu vor avea nicio şansă să supravieţuiască in vivo dacă liderul din
vârf nu le va trăi şi nu le va modela zi de zi”, adaptându-le echipei şi
situaţiilor concrete cu care aceasta se confruntă.
Astfel, aş
spune că pe lângă un “management
omenesc”, orice organizaţie are nevoie şi de un “management personalizat”,
în susţinerea
mariajului şi prelungirea “lunii de miere” de după interviu.
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu