joi, 6 martie 2014

Job la 2.000 de km distanţă de familie


Despre flexibilitatea la locul de muncă am scris mult pe blog. Despre asta se vorbea într-un recent articol publicat de Cariere, care mi-a atras atenţia, abordând un caz concret - Ionuţ Adrian Farcaş. Acesta îşi poveşte experienţa profesională, un exemplu demn de urmat în condiţiile actuale existente pe piaţa muncii, ... la nivel global - „Cred că pentru a avea succes în ceea ce faci trebuie să existe un echilibru între viaţa privată şi viaţa profesională, iar lucrând la 2.000 de km distanţă de familie este destul de greu să menţii acest echilibru. În cazul meu, după un an, proiectul la care am participat la Roma – ce se referea la reorganizarea serviciilor - suport la nivel global –, a intrat în faza de implementare şi localizare a iniţiativelor la nivel de fiecare ţară. Astfel, aproape în mod natural a venit momentul să mă întorc acasă şi să mă ocup de implementarea acestor iniţiative în România”. Şi abordarea devine o normalitate la tot mai mulţi dintre noi.

Păstrând tradiţia lucrului în echipe, însă actualizată cu tendinţele actuale de a munci de la distanţă, a apărut o nouă formă de îndeplinire a sarcinilor de serviciu, apreciată şi explicată şi de Ionuţ Adrian Fărcaş: „Odată cu presiunea continuă pe buget, tendinţele în acest moment constau în crearea de centre globale de competenţă (cu scopul de a deservi din spaţii mai ieftine activităţi din toate colţurile lumii), outsourcing acolo unde procesul este clar şi se pot reduce costurile şi timpii de răspuns sau automatizarea proceselor ce permit acest lucru”.

Mai puteţi citi:

 

 

Dan LUCA / Bruxelles

 

 

Niciun comentariu: