joi, 23 ianuarie 2014

Uniunea Europeană şi Italia văzute de la Roma - 2014


Săptămâna aceasta am petrecut câteva zile la Roma, în special pentru a discuta cu Guvernul Italiei, dar şi cu sectorul privat, Preşedenţia UE a ţării şi priorităţile de comunicare pe plan european.

Am ţinut o prezentare la Palazzo Chizi, sediul Guvernului Italian. Am întâlnit echipa guvernamentală care pregăteşte Preşedenţia, iar discuţia a fost axată pe posibilităţi de îmbunătăţire a comunicării în marile capitale europene. Logoul preşedenţiei se lansează în februarie, iar pagina de web în martie. Interesant de observat cum se împart responsabilităţiile între Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Afacerilor Europene, Premier şi Reprezentanţa Permanentă de la Bruxelles. Deşi sunt şi unele persoane implicate în Preşedenţia italiană a UE din 2003, există o echipă tânără care vrea să dea două direcţii comunicării: “Vrem să explicăm italienilor că Uniunea Europeană a adus o valoare adăugată pentru ei, dar vrem să prezentăm şi capitalelor europene că italienii au o contribuţie la bunăstarea europeană”.

Am avut deosebita plăcere să-mi lansez şi în Italia cartea “European Union: views from Brussels”. Gazdă a fost prestigiosul Instituto Affari Internazionali. M-a bucurat faptul că publicaţia a fost apreciată de "actorii italieni ai afacerilor europene".

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: