luni, 17 martie 2008

Etici şi reguli pentru social media

Deşi prefer ca week end-ul să mi-l petrec cu familia, sâmbăta trecută, pe 15 martie, am dat curs invitaţiei celor de la IHECS de a participa ca panelist la o dezbatere pe tema “Eticii noilor media”.

Câteva fraze interesante, rostite de colegii de discuţie, chiar dacă unele par contradictorii:
- Social media prezintă PR-ul într-un mod mai etic;
- Se poate vorbi deja despre o credibilitate a comuntăţii blogărilor. Nu e nevoie de a avea legislaţie pe social media;
- E păcat că blogosfera este plină de anonimi. Anonimitatea ia într-un fel credibilitatea mesajului sau cel puţin autenticitatea;
- Vorbim tot mai mult despre relaţionarea cu social media;
- Social media este precum o “bursă de opinii”. Nu uitaţi însă că bursele se pot manipula şi de aceea, în prezent avem nevoie de legislaţie în acest domeniu;
- Social media, din punct de vedere etic, este un mare risc.

Având experienţa anilor de lucru în media din Bruxelles, am încercat să aduc o abordare europeană pentru “social media”. În prezent politica media urmăreşte să menţină etica jurnalistică, standardele publicităţii şi în general (de obicei) auto-reglementarea relaţiei cu publicul său. Politica media este gândită să constituie parte a politicii pentru cetăţeni, în special, când aceasta are un impact asupra libertăţii civile şi a drepturilor omului.

Dezbaterea amintită a făcut parte din a 3-a ediţie a EuroBlog-ului, o conferinţă organizată de EUPRERA (The European Public Relations Education and Research Association), IHECS Bruxelles şi compania de consultanţă Edelman. Un articol despre acest eveniment este publicat azi în EurActiv România: Blogurile “invadează” Bruxelles-ul.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: