joi, 9 octombrie 2008

Campanie electorală cu iz de Web 2.0

Aşa cum anticipam, tehnologia Web 2.0 este noua tendinţă în comunicarea politică. Deşi părerile sunt împărţite, se creionează o situaţie favorabilă pentru valorificarea acestui mediu: numărul utilizatorilor de internet este în continuă crestere, chiar dacă în mediu rural acoperirea este încă insuficientă. De asemenea, recent, noua lege CNA a hotărât că politicienii trebuie să îşi plătească apariţiile din cadrul emisiunilor de promovare electorală.

Exemple de succes sunt alegerile prezidenţiale din America, prin care alegătorii au fost atraşi apelându-se la publicaţii pe internet. Tot aşa, ţări precum Franţa, Olanda şi chiar Ungaria, au adoptat deja de câţiva ani această metodă de comunicare.

Comunicarea politică este foarte importantă, iar modelele de succes trebuie testate şi pe piaţa românească. Să avem deschiderea necesară pentru a selecta şi a accepta ceea ce este bun, chiar dacă nu a fost “inventat” de noi.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: