miercuri, 9 decembrie 2009

UE şi 2020

Acum mai bine de 10 ani m-am ocupat mult de conceptul “Europa în 2020”. Am organizat la Cluj o conferinţă în octombrie 1998 pe tema “Relaţiilor româno-maghiare în 2020” (şi ce mai atenţie a avut – conferinţa desfăşurandu-se în incinta Universităţii “Babeş-Bolyai”), iar în martie 1999 am coordonat un eveniment în Parlamentul European de la Bruxelles pe tema “Educaţiei pentru 2020”.

În 2000, în Aula Universităţii Sorbona din Paris, am prezentat viziunea despre sistemul educaţional al anului 2020.

Mulţi au zis atunci că nu e interesant conceptul şi că nu ajută. Acum însă, de câteva săptămâni Comisia Europeană a lansat proiectul UE pentru următorii 10 ani, intitulat “Europa pentru 2020”, o continuare a faimoasei Agenda Lisabona.

Mă bucur să văd că acum şi la nivel instituţional anul 2020 devine o referinţă a politicii europene.

Dan LUCA / Bruxelles


Niciun comentariu: