vineri, 17 iunie 2016

Scrie Dane, scrie…

S-a stins Ilie Cãlian. Vestea tristã am primit-o la Bruxelles și primul gând a fost sã îmi amintesc de omul care m-a ajutat enorm. Acum 25 de ani, la Cluj, încercam sã prezentãm activitãţile mișcãrii studenţești, iar Ilie Cãlian a fost cel care ne-a îndrumat pașii. "Explicaţi clujenilor cum vedeţi voi, tinerii, Europa. Cãlãtoriţi și învãţaţi, dar nu uitaţi de unde veniţi", zicea atunci domnul Cãlian. În 1997 am luat calea Bruxelles-ului și am convenit atunci sã prezint lunar "lumea afacerilor europene" prin intermediul actualului ziar Fãclia de Cluj. Deschiderea redacţie conduse de domnul Cãlian era enormã. Un ziar local avea mai multã informaţie europeanã decât cotidianele centrale, iar rolul domnului Calian a fost crucial. Iar aceste materiale au stat în 2003 la baza primei mele cãrti publicate România vãzutã de la Bruxelles.

"Scrie Dane, scrie… Explicã direct românilor tãi ce se întamplã cu adevarat la Bruxelles !", era mesajul ziaristului clujean. De fiecare datã când veneam la Cluj am trecut pe la redactie pentru o discuţie cu Ilie Cãlian. A fost omul care a știut sã asculte, sã dea un sfat bun, sã priveascã pe oricine de pe picior de egalitate. Îmi va lipsi mult Ilie Cãlian… Mulţumesc Ilie Cãlian !

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: