luni, 30 decembrie 2019

Vacanţã de Crãciun: 50, Cluj, Budapesta şi trenul nostalgiei…



Dupã un an intens, ieşirea din cotidian ajutã reîncãrcarea bateriilor pentru un nou an. Crãciunul este perioada perfectã pentru petreceri în familie, iar dacã reuşeşti sã interacţionezi atât cu copiii, cât şi cu pãrinţii în acelaşi timp, premizele unei vacanţe reuşite sunt atinse.

În scurt timp, în doar 6 zile, am reuşit sã sãrbãtorim împreuna cei 50 de cãsãtorie pentru pãrinţii mei, sã petrecem Crãciunul la Cluj, sã vizitãm cu copiii Budapesta, dar şi sã îmi rãscolesc amintiri plãcute pe ruta Cluj-Budapesta.

Sunt norocos şi fericit cã pãrinţii mei au ajuns la borna 50 a mariajului lor. Dinamici, glumeţi, plini de viaţã – aşa i-am regãsit la masa de pe 26 decembrie 2019. Înconjuraţi de cei 2 copii (Mirela, Dan), 5 nepoţi (David, Victor, Emma, Alexia, Fiona), dar şi de naşa lor de cãsãtorie (Sabina), ne-am amintit de momentele plãcute ale vieţii.

Clujul de Crãciun aratã bine. Târgul de Crãciun este cel mai frumos de când a existat oraşul. Aceastã perioadã a anului poate sã fie exploatatã mai bine, având în vedere cã majoritatea hotelelor sunt goale, iar restaurantele sunt pe cota de avarie. Propun chiar o campanie de genul ″E fain la Cluj de Crãciun″.

Budapesta e magicã. O croazierã pe Dunare în ceas de noapte, spectacolul podurilor, Castelul Buda, panorama de pe muntele Gellert, clãdirea Parlamentului Ungar, gulaşul şi plãcinta de la Langos Papa sunt programul perfect pentru douã zile în capitala maghiarã. Mã bucur sã revãd oraşul pe care l-am admirat prima datã în 1985 cu mama mea, dar şi în 1995 cu prilejul Adunãrii Generale a Studenţilor Europeni (Agora – AEGEE-Europe).

Câteva cuvinte şi despre legatura feroviarã între Cluj şi Budapesta. Aici parcã timpul a stat în loc. Cei 350 Km sunt parcurşi ca acum 40 de ani în 8 ore, inclusiv cele douã ore petrecute la frontiera Episcopia Bihorului. Cred ca acest tren poate sã fie clasificat ca muzeu pe şine, funcţional încã…

Dan LUCA / reîntors la Bruxelles


Niciun comentariu: