luni, 14 aprilie 2008

Un prieten, ministrul Lazar Comanescu

Sa fiu sincer m-a luat prin surprindere numirea domnului Lazar Comanescu in functia de Ministru al Afacerilor Externe. Acum nici o saptamana, pe 8 aprilie, sarbatoream impreuna cu Clubul “Romania-UE” cei 5 ani de existenta, iar domnului Comanescu i se decerna, pe buna dreptate, titlul de membru de onoare al Clubului. Tot atunci ne povestea ca in cateva zile va reveni la Bucuresti, dupa un mandat de vreo 7 ani in fruntea Reprezentantei Romaniei de la Bruxelles.

L-am cunoscut pe domnul Comanescu in 1996 cand organizam la Cluj o conferinta studenteasca pe tema integrarii europene si diversitatii culturale. Ne-am reintalnit apoi in 1997 cand imi incepusem mandatul ca membru in Comitetul Director al AEGEE-Europe de la Bruxelles. Chiar daca dansul, la sfarsitul anilor ’90, conducea Misiunea Romaniei la NATO, iar activitatea mea nu prea avea tangenta cu securitatea si apararea, am ramas in contact permanent. Alegerea sa in fruntea Misiunii Romaniei pe langa UE din anul 2001 a fost normala.

In 2003 a fost omul care a crezut mult in ideea de Club al romanilor in Bruxelles-ul european, iar poate ca acum sarbatorim 5 ani de existenta si datorita dansului. A simtit inca de atunci ca institutiile romanesti au nevoie de “vocea societatii civile” in “lupta ideilor si argumentelor” din Bruxelles.

Poate tonul este prea pesimist, dar idea pe care vreau sa o transmit prin acest mesaj este ca am mare incredere in puterea manageriala a domnului Comanescu, in forta sa si in diplomatia de care a dat dovada pana acum. Desigur, Bruxelles-ul este pentru dansul doar “un dosar”, ca alte zeci si sute pe masa unui ministru de externe, dar cu siguranta unul de suflet.

Mult succes, domnule Ministru!

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: