miercuri, 20 decembrie 2023

Oamenii anului 2023. Respect!

De obicei, în luna decembrie, prezint pe acest blog activitățile interesante pe care le-am derulat în anul care se încheie. Așa am făcut, de exemplu, acum un an

 

M-am gândit ca anul acesta să privesc întreaga mea activitate din punct de vedere al celor cu care am cooperat pentru a dezvolta idei de impact. Voi aminti în acest mesaj doar nume de români, pe care i-am întâlnit, fie în Bruxelles sau în România. M-am mărginit în a puncta doar proiecte din activitatea mea profesională, nu și cele legate de vacanțe sau alte activități private.

 

Ordinea este total aleatoare, neintroducând în această listare nici o variabilă de calitate sau calendar.

 

Mi-a făcut mare plăcere ca timp de o lunã, la Bruxelles, să lucrez cu două persoane fantastice din media românească: Maria Smarandache și Oana Zamfir. M-am bucurat să materializăm cooperarea și prin două cercetări unice, leagate de Gaia-X și alianța bateriilor. Am repetat, cu mare plăcere, același mod de interacție cu Răzvan Muzgoci și Marco Badea. Tot o lunã am secondat-o pe jurnalista moldoveancă Nicoleta Pînzaru pentru a realiza o cercetare despre ˝aurul albastru al Moldovei˝.  

 

Dacă rămân pe palierul fraților moldoveni, mi-a făcut o mare plăcere să interacționez cu Alexandrina Robu-Cepoi, Vlada Toma și Marian Cepoi pentru a lansa cu succes conceptul de Club ˝Moldova – UE˝ de la Bruxelles. Potențialul de dezvoltare este enorm, mai ales că Republica Moldova deschide oficial negocierile de aderare la UE.

 

Am avut multe proiecte editoriale anul acesta, majoritatea implementate cu oameni fantastici care sunt implicați în europenizarea României. Prin intermediul editorialelor săptămânale inserate de Cosmin Puris de la Făclia de Cluj am realizat un exercițiu de comunicare către cetățenii. Iulian Anghel mi-a găzduit, cu o frecvențã lunară, opiniile în Ziarul Financiar. Vreau să îi mulțumesc și lui Florin Negrutiu de la Republica pentru publicarea materialelor mele.

 

Am contribuit şi la douã sinteze despre cei 20 de ani de la înfiintarea Clubului ˝România-UE˝ Bruxelles sau despre cei 15 ani de la înfiintarea PSD Bruxelles (preluatã de Occidentul Românesc). Din nou, o plãcere interacţia cu fantastica Codruţa Filip! Mulțumesc Kasandra Kalmann pentru gãzduirea în presa diasporei!

 

 

De asemenea, le mulțumesc pentru interviuri lui Ovidiu Nahoi de la RFI, Gabi Giurgiu de la TVR, Mihnea Stoica de la TVR Cluj şi Vasile Mãgrãdean de la Cluj24.

 

Împreună cu echipa de la Eurocomunicare am învățat multe despre comunicarea strategică guvernamantalã. Multe mulțumiri Alina Bârgãoanu, Florin Zeru, Elena Botezatu și Cătălina Nastasiu.

 

Proiectul Stars4Media a continuat cu succes şi în anul 2023, mulțumiri pentru sprijinul constant Cătălina Dumbrãveanu și Anamaria Corca.

 

Partea academică mi-a oferit multe satisfacții și în 2023. Am continuat să prezint inovația în media masteranzilor de la SNSPA și vreau să-i mulțumesc Flaviei Durach pentru suportul logistic. Prelegerile susţinute la ULB BruxellesKU LeuvenUC LouvainUBB Cluj şi ASE Moldova îmi confirmã apetitul tinerior de a întelege politicile europene şi implicarea stakehoderilor în procesul decizional.

 

În toamnã am avut marea onoarea de a începe o cooperare directă cu Guvernul României în calitate de Consilier Onorific al Ministrului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, domnul Radu Oprea. Proiectele se derulează într-un ritm fantastic, iar lansarea Consiliului Economic Consultativ mi-a dat oportunitatea să interacționez cu profesioniști români din politicile sectoriale precum Mirona Coropciuc, Alexandra Tãmaş, Claudia Gherman, Răzvan Lupulescu, Roxana Caliminte, Diana Filip sau Elena Podariu.

 

Nu în ultimul rând vreau să menționez nume mari ale României contemporane, cu care interacționez constant, ideile lor stimulându-mă în a găși metodele eficiente de activitate. Mult respect pentru activitatea eurodeputatului Victor Negrescu, fantastică cooperare în 2023, iar recentul articol publicat împreună mă umple de bucurie. Vasile Pușcaș rămâne pentru mine ghidajul european, depășind cu mult sferele academice. Mă simt onorat să semnez cu dânsul materiale precum cel legat de Agenda europeană 2024-2029. Îi mulțumesc și lui Mircea Geoană pentru cuvintele frumoase legate de activitatea mea și îl asigur că și în anul 2024 mă noi axa pe cauzele care contează cu adevărat. Am continuat cooperarea și cu doamna Luminița Odobescu. E fantastic să ai un Ministru al Afacerilor Externe care înțelege politicile europene. M-am întâlnit mult anul acesta și cu Nicu Popescu, ministrul moldovean. Prin el am înțeles și mai bine viitorul european al Republicii Moldova în contextul spațiului românesc.

 

Cu Alina Bârgãoanu interacționez de vreo 10 ani, iar calitatea proiectelor concepute crește de la an la an. Mă bucur că materialul nostru despre gândirea strategică europeană a României dã semnale societale. Cu Mihaela Lutaş mă cunosc de peste 20 de ani. Anul acesta a fost parcă cel mai dens, iar noțiunile despre economia europeană mă ghidează enorm. Analiza noastră de acum un an, referitoare la aderarea României la zona euro, este încă un punct de reper.

 

Un proiect care mi-a făcut o deosebită plăcere, la sfârșitul anului acesta, a fost axat pe prezentarea viziunii liderilor europeni despre prioritãţile viitoarei Comisii Europene. Excelent panel, onorat să moderez discuția. De asemenea, cu mare plăcere am participat ca panelist la Romanian Digital Day 2023 și ca moderator la Romanian Energy Day 2023.

 

Bruxelles-ul este fantastic, un loc al învățării permanete. Anul acest grupul de presă MediaHuis a preluat Euractiv, iar acum suntem în mijlocul unei transformări istorice pentru presa afacerilor europene. Interacționez cu oameni fanastici, care te fac să te simți important și util în fiecare zi.

 

Mulțumesc tuturor celor care au comunicat cu mine anul acesta. Mii de scuze celor care nu le-am menționat numele, greșeala e omenească…

 

O privire optimistă spre 2024 vã doresc! Să ne revedem sănătoși cât de curând!

 

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: