luni, 12 martie 2012

Amprenta în afacerile europene

Aşa cum menţionam, de mai bine de un an, am creat un forum de dezbatere-training între federaţiile industriale şi consultanţii plasaţi la Bruxelles. Este o dinamică a ideilor despre ceea ce înseamnă Bruxelles-ul european în mecanismul legislativ, exemple extraodinare de lobby eficient în influenţarea legislaţiei comunitare.

Se observă că afacerile europene sunt privite cu mare atenţie de corporaţii, “cu cât apari mai târziu în peisaj, cu atât trebuie să foloseşti argumente mai multe şi vei pierde mai mulţi bani”, e concluzia experţilor. Este o muncă de estimare a resurselor interne, de a preconiza un calendar de derulare, obiectivele propuse - foarte clare, mesajul consistent şi sustenabil, alianţe stratregice şi comunicare. Toate acestea legate de un buget alocat, de sprijinul CEO-ului şi al experţilor, de analizarea “amprentei” (mărimea, aria acoperită, istoria şi potenţialul) clientului reprezentat.

În încheiere un sfat de abordare a discursului în Bruxelles: vorbeşte despre viitor (trecutul nu mai poate să fie schimbat), politizează acţiunile (include totul într-un context macro) şi europenizează (nimeni nu doreşte abordări naţionale, nici măcar din partea ţărilor mari din UE).

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: