sâmbătă, 29 octombrie 2022

4 stele academice în Belgia


Așa cum bine se știe, Belgia este împărțită lingvistic în vorbitori de franceză și cei de limba olandeză. Deși cu sute de ani de tradiție, univesitatile din zona Bruxelles, deci inclusiv și cea din Leuven, au ajuns la o diviziune lingvistică acum vreo 50 de ani. De atunci avem ULB și VUB, dar și KU Leuven și UC Louvain.


Treptat, cele patru univesitati au lansat mastere în care propuneau studenților cursuri despre studii europene, desigur, profitând de poziția strategică în apropierea instituțiilor europene. Interesant este că acest segment academic, al masterelor în afaceri europene, este aproape în exclusivitate în limba engleză, chiar dacă nu este limba oficială a țării. Pragmatismul globalizării și cererea de pe pia
ţã au condus la această adaptare.


Mă bucur să cooperez cu aceste patru universități de prestigiu. Acum 13 ani am fost invitat la VUB pentru a ține un curs depsre  “Politica de comunicare a UE”, iar apoi a urmat proiectul cu KU
Leuven, început în 2014, cu un curs intitulat ˝EU public relator˝. Din 2016 sunt un invitat permanent la ULB, locul unde am finalizat și eu masterul  acum vreo 25 de ani. Luna aceasta am închis patrulaterul cu o prezentare la UC Louvain.


Mă bucur să continui implicarea academică, începută în 2008 la Gorizia, prin cursul “Tehnicile de comunicare ale UE”. După subiecte legate de comunicarea europeană și stakeholderii UE, acum abordez structurat la SNSPA și o nouă dimensiune, legată de antreprenoriat media și inovare. O poveste începută pe
rfect acum o luna și care are mare viitor.


Dan LUCA / Bruxelles

 

 

 

Niciun comentariu: