miercuri, 25 februarie 2015

Dan LUCA – eveniment cu cele 6 partide politice europene despre alegerile primare 2019

Recent am luat iniţiativa ca Institutul EurActiv sã organizeze o masă rotundă intitulată: "Ce sistem european de alegeri primare este cel mai potrivit pentru ca cetățenii să se conecteze mai bine cu UE?".

Mă bucur că cele 6 mari partide politice europene, Partidul Popular European, Partidul Socialiștilor Europeni, Alianța Conservatorilor și Reformiștilor Europeni, Alianța Liberalilor și Democraților pentru Europa, Partidul Stângii Europene și Partidul Verde European, au acceptat să participe la dezbaterea care va avea loc joi, 28 mai, unde să îşi prezinte viziunea privind modul de desfăşurare a primarelor din UE în 2019.

Sistemul Spitzenkandidate şi alegerea noului președinte al Comisiei Europene a confirmat că aceste inovații contează, fiind un pas înainte pentru democrația europeană. Mă preocupă de mulţi ani subiectul alegerilor europene şi cel al conexiunii cu cetăţenii. Am urmărit cu interes principalele evenimente în care cetăţenii europeni au avut ocazia să îşi manifeste opinia – referendumuri, alegeri, chiar implicându-mă personal în trasarea mecanismul alegerilor primare din 2014.

Cu lecţiile învăţate în 2014 şi campaniile încă proaspete în minte oamenilor, acesta este momentul perfect pentru a începe discuțiile în cadrul și între partidele politice europene cu privire la modul în care am putea îmbunătăți sistemul de alegerile europene din 2019.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: