În doar
câțiva ani, Guvernul Marii Britanii (ţară recunoscută pentru atenţia deosebită
pe care o acordă mediului online - piraterie şi licenţe, securitate, etc.) a
reuști să revoluționeze modul în care comunică online, lansând un
singur domeniu guvernamental, GOV.UK și transformând modul în care rețelele
sociale sunt utilizate pentru comunicarea de știri și informații despre
activitatea Cabinetului.
Alte
guverne din Europa, inclusiv cel din România, privesc cu interes utilizarea
eficientă a social media pentru comunicarea mesajelor guvernamentale către
categorii diferite tipuri de public, atât intern cât și extern și sunt dornice
să învețe. În plus, Parlamentul
European, ca şi instituţie, şi eurodeputaţii, în mod individual, sunt de
activi în ultima perioadă pe reţelele sociale.
Anthony Simon, Directorul Departamentului de
Comunicare Digitală pentru Guvernul Marii Britanii și Cabinetul Primului
Ministru, a fost deschis în a împărtăși ideile sale cu privire la provocările
și beneficiile mediului digital pentru administrația publică în general, precum
și cu privire la povestea de succes a guvernului britanic. “Am făcut mai mult
pentru a încuraja funcționarii noștri publici să utilizeze rețelele sociale
pentru a interacționa cu publicul. Nu mai putem fi văzuți doar ca birocrați
fără chip; avem nevoie să ascultăm, să contribuim și să interacționăm cu
oamenii pe care îi servim”.
Câteva elemente interesante cu care Executivul
britanic încearcă să se remarce pe reţelele sociale: inserţia de grafice și
fotografii, conştientizarea în rândul funcţionarilor publici a beneficiilor,
dar şi a riscurilor acestui mod de comunicare. Noutatea în comunicarea digitală
îşi ia rolul şi de a “influența agenda zilnică a știrilor tradiționale. Multe
anunțuri făcute acum sunt transmise mai întâi pe canalele digitale. De exemplu,
când Primul Ministru anunță noi miniștri, anunțurile sunt acum realizate prin
intermediul contului @Number10gov. Acesta ajunge la aproape 3 milioane de
utilizatori, față de doar un grup restrâns de părți interesate”, spunea Simon.
Având ca inspiraţie modelul britanic , în toamna
trecută a fost lansată şi în România reţeaua dedicată comunicatorilor din instituțiile publice românești, întâlniri în cadrul cărora se
dezbat provocările utilizării canalelor digitale în strategia de comunicare a
instituţiei.
Dan LUCA
/ Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu