marți, 12 mai 2009

Comunicare politică de la Bruxelles


Mulţi mi-au spus că ceea ce am lansat anul trecut, prin înfiinţarea Organizaţiei Social Democraţilor Români din Bruxelles, este un proiect de comunicare politică al românilor din Bruxelles. E drept, ideea de a lansa o filială a unui partid politic românesc în capitala comunitară are, pe lângă componenta inovativă, şi o “împachetare” a produsului “ce ştie românul din afară” şi “cât de util se poate face el României reale”.

Proiectul politic evoluează, iar după succesul de a avea reprezentarea pe lista oficială de candidatură, acum dorim să aprofundăm exerciţiul de comunicare către un electorat atipic în politica românească, românii care lucrează în capitala comunitară şi cei din diasporă în general.

Am zis de atâtea ori că este important “să jucăm”, iar de data aceasta miza este una politică, candidatura pentru Parlamentul European. Am lansat şi o pagină de web, care încercă să explice de ce un român din diasporă vrea intrarea în politica mare.

Deşi m-am gândit mult la un motto pe direcţia panglicii Mobius, am fost convins de colegii mei să nu abstractizez aşa de mult şi am ajuns la cuvântul magic ÎNCREDERE. Iar toată campania pe care am început-o se axează pe ideea de “Români de încredere”. Şi cred că este cea mai potrivită pentru ce dorim noi să oferim.

Mulţumesc colegilor de la Bruxelles şi din ţară pentru această incredibilă oportunitate, de a juca politic într-un exerciţiu real de comunicare pe axul Bruxelles – România şi retur.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: