joi, 11 februarie 2010

Cine prezintă Starea Naţiunii în UE?

Obama a vorbit recent americanilor despre starea naţiunii, a fost primul discurs de acest fel, după un an de mandat, şi acesta s-a arătat mai optimist ca oricând.

Prezentând toate aspectele pozitive care pot duce la îmbunătăţirea vieţii americanilor - ieşirea din criză, crearea de noi locuri de muncă, soluţii la problemele climatice şi reforma sistemului de sănătate -, nu a uitat să încheie cu un îndemn adresat americanilor “să profite de acest moment pentru a o lua de la capăt şi pentru a duce visul american mai departe".

America este un brand, Obama este un brand…

… şi UE este un brand, dar nu este prezentat la fel. Care este starea naţiunii în UE? Poate ar fi necesar pentru cetăţeni, şi nu numai, să avem o astfel de viziune şi în Uniune.

Dar cine ar putea să o prezinte? Cine reprezintă de fapt UE? Care lider european are legitimitatea de a prezenta starea UE?

Dan LUCA / Bruxelles

2 comentarii:

Andreea Nicoleta spunea...

Stimate Domn Dan Luca si alti membri ai casei Europene din cluj-napoca.
Sunt o eleva Romana care locuieste in Belgia. Studiez in ultimul an economie - limbi moderne si pentru lucrarea finala a anului mi-am ales ca subiect " ROMANIA DUPA AERAREA la UE". As avea o intrebare la care nu am gasit inca un raspuns concret pentru lucrare : Cand va putea Romania sa respecte toate normele a euniuni europene, pentru a se adera suta la suta la UE?
Mi-ar fi de mare folos daca ati putea sa-mi raspundenti la intrebarea de mai sus!
Imi cer scuze daca exista undeva cateva greseli gramaticale dar mi-am dat toata silinta a nu uita limba mea maternala!
Cu respect, Andreea Nicoleta, Belgia

Dan spunea...

În 1995 când şi-a depus candidatura de aderare la Uniunea Europeană, împreună cu Declaraţia de la Snagov, implicit România susţinea integrarea europeană. Îndeplinind condiţiile minime impuse de UE, România a devenit la 1 ianuarie 2007 membră UE cu drepturi depline. Deci, aderarea a avut loc 100% la acea dată.

Rămâne încă actuală problema adevăratei integrări, care este un proces de durată ce presupune ajustarea politicilor de la cele economice până la cele sociale şi culturale. Pentru o viziune de ansamblu îţi recomand şi un mesaj care tratează problema identităţii europene:
http://casaeuropei.blogspot.com/2008/01/identitatea-i-valorile-europene.html

Având în vedere complexitatea sistemului comunitar este greu de spus când România va atinge aşteptările pentru un stat membru. Trebuie insistat pe eficientizarea relaţiilor cu structurile europene şi în acelaşi timp, pe plan intern să se acţioneze sectorial:
http://casaeuropei.blogspot.com/2008/01/mica-repede-i-sectorial-n-ue.html

Dan LUCA / Bruxelles