Bruxelles-ul este
şi gazda a federaţiilor industriale, a căror membrii au nevoie de reprezentarea
intereselor sectoriale în dezbaterea europeană. Emblema Dacia este prezentă
aici, prin asociere cu Renault şi Nissan, dar şi în Asociaţia Europeană a
Producătorilor de Maşini.
Despre cum
funcţionează sistemul scriam recent într-un material publicat de ziarul Argeşul,
pe care îl puteţi citi integral în continuare:
...........
La mulţi ani,
Dacia, şi de la Bruxelles! Aniversarea celor 45 de ani de la producerea
primului autoturism Dacia la Mioveni este un bun prilej de a aminti despre
importanţa reprezentării industriei auto în capitala Europei.
Principala
formă de relaţionare cu decidenţii politici ai Bruxelles-ului european este
ACEA – Asociaţia Europeană a Producătorilor de Maşini, din care fac parte şi
BMW, şi Renault, şi Fiat, dar şi alte mărci binecunoscute. Care este rolul
acestei asociaţii? Să ne imaginăm că oamenii de la, să zicem, Mercedes doresc
să-i explice Comisiei Europene părerea lor despre propunerile legislative
pentru dezvoltarea siguranţei rutiere. După aceea vin delegaţii Volvo să-i
explice Comisiei versiunea lor, iar într-o săptămână sosesc şi cei de la Fiat
cu acelaşi subiect. E prea complicat şi ineficient, iar prin urmare se
recomandă “coagularea grupurilor industriale” în asociaţii europene (grupuri de
interese), cu Adunări Generale anuale ale membrilor, Grupuri de lucru
sectoriale şi, pe cât posibil, Secretariat permanent în Bruxelles. Astfel se
pot prezenta “opinii comune ale industriei despre acel subiect”. Asociaţia îşi
exprimă foarte vizibil opinia despre subiectul menţionat, în numele sectorului
pe care este împuternicit să îl reprezinte, conform statutului organizaţiei.
Desigur atingerea compromisului în aceste forumuri “interne” de dezbatere nu
este un lucru uşor. Să nu uităm că, în ciuda faptului că stau la aceeaşi masă a
negocierilor, cei care formează asociaţia sunt în competiţie comercială permanentă,
iar cei care lucrează în vânzările de automobile ştiu bine ce înseamnă asta.
Secretarul
general al asociaţiei de la Bruxelles coordonează activitatea unui Secretariat
permanent, format din experţi în legislaţie europeană şi nu numai. În cazul ACEA echipa de la Bruxelles este de aproximativ 25 de persoane,
care luptă pentru interesul industriei auto europene în dinamica legislativă.
Fie vorba între noi, salariile acestor persoane sunt excelente, în totală
concordanţă cu responsabilitatea pe care o au, atingând chiar 5.000 euro pe
lună, în funcţie de industria pe care o reprezintă şi rolul pe care îl au în
mecanism.
La Bruxelles
există 3.000 de federaţii sectoriale care reprezintă anumite industrii. Este o
dinamică fantastică, iar oamenii care lucrează pentru aceste federaţii
anticipează ceea ce se va întâmpla din punct de vedere legislativ peste cinci
ani. Să mai menţionez că avem aproximativ 20.000 de persoane care lucrează în
aceste federaţii la Bruxelles?
Şi dacă tot le
este drag argeşenilor sectorul construcţiilor de maşini, promit ca pe viitor să
prezint şi ce face la Bruxelles CLEPA, asociaţia care reprezintă producătorii
de componente pentru constructorii de maşini, dar şi cum ACEA se luptă pentru
apărarea drepturilor de proprietate intelectuală în special cu producătorii
chinezi.
Vânzările
europene Dacia au crescut cu 18 procente, la 90.000 de unităţi, în primele luni
ale acestui an, pe o piaţă în scădere, potrivit datelor furnizate de ACEA.
Emblema industriei româneşti, Dacia, o găsim reprezentată la Bruxelles şi
direct prin asocierea Renault – Nissan – Dacia, care are în jur de opt persoane
în permanenţă la Bruxelles, până acum câteva luni, şi o româncă.
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu