sâmbătă, 9 noiembrie 2013

Cartea “European Union: Views from Brussels” lansată şi la Cluj


După lansarea de mare succes de la SNSPA Bucureşti, vineri, 8 noiembrie, cu sprijinul Facultăţii de Studii Europene am reuşit să lansez şi la Cluj noua mea carte “European Union: Views from Brussels”.

De ce o lansare la Cluj pentru o lucrare în limba engleză? Pentru că sunt clujean şi aici am studiat, am urmat liceul, facultatea şi am finalizat doctoratul, la Universitatea “Babeş-Bolyai”, şi pentru că întotdeauna am primit sprijinul Facultăţii de Studii Europene, pionieră în învaţământul europenistic românesc. Şi nu în ultimul rând, deoarece clujenii sunt interesaţi şi implicaţi în afacerile europene - 10-20% dintre românii de la Bruxelles sunt din Cluj.

În deschiderea evenimentului, domnul Nicolae Păun aprecia: “este vorba despre o contribuţie ştiinţifică de linie, problemele din interiorul acestei lucrări realmente interesează, pentru viitorul Uniunii Europene şi al României. De-a lungul anilor, Dan Luca a reuşit să găsească punţi de comunicare instituţionalizate, şi nu numai, cu România, fiind un promotor al mesajului “Europa: mai repede, mai aproape””.

Domnul profesor Vasile Puşcaş, căruia îi mulţumesc încă o dată pentru sprijin şi pentru prefaţa cărţii, spunea: “Sunt foarte bucuros că putem vorbi despre o carte care dezbate Europa, când Europa a cam amorţit. Dezbaterea lui Dan e una meritorie. Realitatea e că în acest triunghi Bruxelles-Bucureşti-Cluj, e atât observator, cât şi europenist implicat, mai nou cochetând şi cu politica externă. Are o formă de exprimare pe înţelesul lumii, eu nu am această calitate şi vorbesc de multe ori “chineza bruxelleză. El are această calitate pe care o foloseşte zi de zi, nefiind leneş în a-şi exprima opiniile”. “Lucrarea este o provocare pe care o propune publicului european, ce priveşte viitorul nostru”, completa domnul Puşcaş.

Doamna profesoară Mihaela Luţaş, prorector al Universităţii Babeş-Bolyai, cu care colaborez foarte bine, acum mai mult pe plan academic, a vorbit despre câteva din proiectele comune. Îşi amintea: “Când am ajuns la Bruxelles, şi am spus că sunt din Cluj-Napoca, mi se răspundea: Aaa... din oraşul lui Dan LUCA!”.

Mulţumesc şi pe această cale Qual Media Group, fără de care această carte nu ar fi ajuns să fie publicatã!

Pentru 4 decembrie 2013 am pregătit deja împreună cu domnul Hannes Swoboda, Liderul Socialiștilor și Democraţilor din Parlamentul European recepţia pentru lansarea de la Bruxelles.

Dan LUCA / Cluj

 

Niciun comentariu: