În noua
intervenţie în ziarul
Argeşul făceam câteva sugestii pentru adaptarea ofertelor turistice
româneşti la piaţa europeană. Cerere există, potenţial avem, important este
însă şi “ambalajul”.
Puteţi citi în
continuare materialul publicat marţi 18 februarie:
............
România are
nouă birouri de promovare turistică în străinătate, la New York, Paris, Berlin,
Londra, Roma, Madrid, Moscova, Viena şi Varşovia, şi se intenţionează
deschiderea în acest an a încă trei astfel de birouri la Tokyo, Tel Aviv şi
Bruxelles.
Apropo de
Bruxelles, sugeram încă din 2008 un pachet turistic pentru cei din capitala
Uniunii Europene. Celor din Bruxelles le place să călătorească, au bani, dar
aşteaptă ca în schimbul banilor pe care îi cheltuiesc să primească serviciile
care să le îndeplinească cel mai bine cerinţele. Un “pachet de weekend pentru
două persoane”, cu avion joi noaptea spre marile oraşe, cazare la hotel pentru
trei nopţi, program vineri şi sâmbătă şi întoarcerea duminică în jurul
prânzului, la un preţ decent, să zicem 500 euro pentru două persoane, poate să
fie foarte atractiv. Şi să avem, de ce nu, o politică naţională pe această
ofertă turistică, eventual să şi deblocăm ceva foduri europene în acest scop.
Conform
statisticilor, în primele 11 luni din anul 2013, numărul turiştilor străini a
fost de 1,62 milioane, cu 3,3% mai mult faţă de perioada similară a anului
anterior. Găsirea celor mai bune strategii poate creşte exponenţial numărul
acestora, România are potenţial şi, de ce nu, se poate încerca deblocarea
fondurilor europene pentru proiecte în acest sector!
Şi să nu uităm
de implicarea diasporei în marketingul turistic. Acum câţiva ani am fost în
Turcia şi am rămas plăcut surprins de calitatea serviciilor şi de preţul
incredibil al “pachetului turistic”. Succesul constă şi în implicarea diasporei
din Europa în popularizarea ofertelor. Concret, un turc stă în Germania sau
Franţa din octombrie până în martie. Lucrează pentru o companie de turism din
acea ţară şi promovează ofertele pentru sezonul care urmează. În martie el se
întoarce cu primii clienţi în Turcia şi lucrează ca recepţioner, chelner sau
chiar manager.
Încă nu observ
o astfel de abordare în România. Normal că noi găsim
scuze, că sezonul nu e aşa de lung, că infrastructura de la noi e la pământ.
Problema cu sezonul lung e puţin relativă. Cine vine în România nu doreşte
numai să stea la soare la temperaturi de 35 grade Celsius, ci vrea să descopere
România. Nu asta dorim şi noi?
Le doresc mult
succes celor care se ocupă de proiectul “Piteşti, capitală europeană verde” şi
îi felicit pentru iniţiativă. Participarea este importantă în astfel de
competiţii, iar faptul că oraşul câştigător beneficiază de pe urma acesteia
prin creşterea vizibilităţii, atractivităţii ca destinaţie turistică sau ca
oraş de reşedinţă este demonstrat.
Avem multe
localităţi în ţară care merită să fie cunoscute!
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu