“Jim Messina,
artizanul realegerii preşedintelui SUA, Barack Obama, a prognozat că viitoarea
campanie pentru Casa Albă din 2016 va fi cea mai tehnologică din istorie şi că
Hillary Clinton este candidata ideală”, conform “La
Razon”.
Spre deosebire de campania anterioară, deja în 2012 au apărut şi mesajele de campanie pe reţelele sociale, în 2016 se doreşte însă o reală personalizarea a acestora - “În noaptea electorală din 2008 am făcut o singură postare pe Twitter, pentru că am crezut că este o tehnologie stupidă, care nu va duce nicăieri”, a recunoscut el. “Creierul din spatele campaniei realegerii lui Obama, când s-a recurs mai mult ca niciodată la analizarea datelor şi la tehnologie pentru a câştiga înfruntarea cu republicanii, a prezis că în 2016 vom asista la o campanie mult mai personalizată, în care vor fuziona datele cu tehnologia într-un mod mai sofisticat”, mai precizează materialul.
“Pentru a câştiga
în 2012 au fost angajaţi 42 de matematicieni şi ingineri cu doctorat, care au
realizat modele de intenţie de vot şi de strângere de fonduri. La acest grup s-au
alăturat alţi 86 de experţi în elaborarea de modele, care l-au ajutat pe
Messina şi echipa lui să colecteze 1,1 miliarde de dolari pentru a acoperi
cheltuielile celei mai scumpe campanii din istorie˝. În anticiparea alegerilor
din 2016, consilierul politic a decis să facă un tur prin Silicon Valley,
pentru a discuta cu directorii de la Google, Facebook şi Apple, dar nu numai,
pentru a gândi o campanie electorală modernă. Concluzia? “140 de aplicaţii diferite la nivel intern” nou create, a
asigurat Messina, care a prognozat pentru 2016 o escaladare a cheltuielilor în
publicitate şi în campanii de mobilizare prin telefonul mobil.
Fără îndoială, putem
să ne aşteptăm la o campanie
dinamică, la fel ca şi în 2008. Despre cum se desfăşoară alegerile în SUA,
am scris însă şi mai recent:
Vizibilitatea alegerilor din SUA în 2010
Dan LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu