“România a
devenit ţara cu cele mai multe produse atestate ca fiind tradiționale din UE”,
scria recent Evenimentul
Zilei.
În 2005, la
Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) au fost înregistrate 280
de produse tradiționale, iar la finalul anului 2013 numărul produselor
tradiționale atestate să ajungă la 4.400.
Tradiționalitatea
este conferită de fabricarea produselor, care reprezintă o activitate manuală,
ceea ce delimitează un produs tradițional de cel industrial fiind cantitatea de
producție.
„Țuica de
Morărești”, Povila (magiumul) de Bărgău sau Păsatul momârlănesc, sunt doar
câteva din preparatele gastronomiei româneşti care, alături de alte branduri
autohtone şi simboluri naţionale ne pot ajuta la dezvoltarea economiei, a
turismului şi per ansamblu, pot crea notorietate şi pot adăuga valoare imaginii
de ţară. Important este însă să ştim cum să le promovăm!
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu