miercuri, 27 august 2014

Produs tradiţional. Brand de ţară.


“România a devenit ţara cu cele mai multe produse atestate ca fiind tradiționale din UE”, scria recent Evenimentul Zilei.

În 2005, la Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) au fost înregistrate 280 de produse tradiționale, iar la finalul anului 2013 numărul produselor tradiționale atestate să ajungă la 4.400.

Tradiționalitatea este conferită de fabricarea produselor, care reprezintă o activitate manuală, ceea ce delimitează un produs tradițional de cel industrial fiind cantitatea de producție.

„Țuica de Morărești”, Povila (magiumul) de Bărgău sau Păsatul momârlănesc, sunt doar câteva din preparatele gastronomiei româneşti care, alături de alte branduri autohtone şi simboluri naţionale ne pot ajuta la dezvoltarea economiei, a turismului şi per ansamblu, pot crea notorietate şi pot adăuga valoare imaginii de ţară. Important este însă să ştim cum să le promovăm!

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: