duminică, 10 august 2014

Străbunicul meu, Lazăr LUCA – eroul oraşului Ocna Sibiului


Acum vreo 20 de ani, tatăl meu, Ioan LUCA, a intrat în posesia unui manuscris de nepreţuit pentru familia mea. Este o carte istorică scrisă în perioada 1978-1982 de către unchiul tatălui meu, economistul Simion LUCA.

Printr-o lucrare despre istoria Transilvaniei la începutul secolului 20, este povestită şi o istorioară petrecută în primăvara anului 1914, în Ocna Sibiului, în care străbunicul meu, Lazăr LUCA, a demarat o acţiune de mare impact, împreună cu alţi 5 camarazi. Despre modul în care cei 6 şi-au riscat viaţa pentru a salva pământul ţăranilor români din Ocna se poate citi acum în cartea “Revolta ţăranilor români din Ocna Sibiului împotriva comasării terenurilor agricole din primăvara anului 1914”.

Printr-un eveniment încărcat de valoare sentimentală, organizat pe 6 august 2014 de către autorităţile locale, străbunicul meu a fost declarat acum EROU al oraşului Ocna Sibiului.

În această atmosferă am găsit eu familia mea săptămâna trecută în România! Cu o astfel de profundă mândrie pentru rădăcini m-am întors la Bruxelles, în capitala Europei. Sunt mândru că străbunicul meu este erou, că bunicul meu a trecut munţii în 1915 şi s-a alăturat armatei României, dar şi mândru de tatăl meu, care la cei 76 de ani ai săi a coordonat o întreagă echipă pentru a publica o carte de suflet pentru familia mea şi pentru comunitate.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: