sâmbătă, 15 martie 2014

Personalizarea turismului românesc


Pentru România prezenţa la cel mai mare târg al vacanţelor de la Bruxelles a fost mult mai apreciată în 2014 decât în anii anteriori. Standul României la 'Salon des Vacances' fiind mult mai vizibil, după cum apreciază specialiştii.

Aşa cum spunea ambasadorul României în Belgia, “în capitala instituțiilor europene sunt oameni care sunt mari consumatori de turism și belgienii ca națiune sunt mari consumatori de turism. Și în general îmi place să cred că genul de turism pe care îl fac ei îl găsim la noi, dar cred că trebuie să știm să le deschidem puțin perspectivele”.

“Părerea mea este că, așa cum a făcut și Bulgaria, trebuie să dezvoltăm un turism de masă, de exemplu dacă vorbim de sporturi de iarnă, să promovăm turismul la Poiana Brașov. Ați văzut vreun afiș cu Poiana Brașov? Nu. Să încercăm să facem turism de masă acolo. Când oamenii sunt în România, trebuie să-i vadă pe români, să fie aproape de ei, să le simtă simpatia și ospitalitatea și se vor întoarce în România. Asta ar aduce mulți bani economiei dumneavoastră și ar permite să se facă o altă imagine astăzi României în Belgia”, sublinia Claude Herphelin, care merge în România de trei ori pe an. El spune că scopul asociaţiei din care face parte, 'Operation Villages Roumains', în care sunt reunite 30 de sate din România, este să facă să fie descoperite în străinătate poporul și cultura română. “Dar trebuie să existe un standard. Când mergem la micul dejun în România, ni se oferă micul pachet de unt, dar noi am zis: 'Nu'. Păstrați cultura română, este extraordinară. Dimineață aveți brânza de oaie, cu pâinea gătită în gospodărie. Sunt extraordinare”, a mai spus Herphelin.

Am subliniat şi eu şi cu alte ocazii că trebuie să utilizăm mai mult brandurile autohtone în promovarea turistică.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: