Pentru România
prezenţa la cel mai mare târg al vacanţelor de la Bruxelles a fost mult mai
apreciată în 2014 decât în anii anteriori. Standul României la 'Salon
des Vacances' fiind mult mai vizibil, după cum apreciază specialiştii.
Aşa cum spunea
ambasadorul României în Belgia, “în capitala instituțiilor europene sunt oameni
care sunt mari consumatori de turism și belgienii
ca națiune sunt mari consumatori de turism. Și în general îmi place să cred
că genul de turism pe care îl fac ei îl găsim la noi, dar cred că trebuie să
știm să le deschidem puțin perspectivele”.
“Părerea mea este
că, așa cum a făcut și Bulgaria, trebuie să dezvoltăm un turism de masă, de
exemplu dacă vorbim de sporturi de iarnă, să promovăm turismul la Poiana
Brașov. Ați văzut vreun afiș cu Poiana Brașov? Nu. Să încercăm să facem turism
de masă acolo. Când oamenii sunt în România, trebuie să-i vadă pe români, să
fie aproape de ei, să le simtă simpatia și ospitalitatea și se vor întoarce în
România. Asta ar aduce mulți bani economiei dumneavoastră și ar permite să se
facă o altă imagine astăzi României în Belgia”, sublinia Claude Herphelin, care
merge în România de trei ori pe an. El spune că scopul asociaţiei din care face
parte, 'Operation Villages Roumains', în care sunt reunite 30 de sate din
România, este să facă să fie descoperite în străinătate poporul și cultura
română. “Dar trebuie să existe un standard. Când mergem la micul dejun în
România, ni se oferă micul pachet de unt, dar noi am zis: 'Nu'. Păstrați
cultura română, este extraordinară. Dimineață aveți brânza de oaie, cu pâinea
gătită în gospodărie. Sunt extraordinare”, a mai spus Herphelin.
Am subliniat şi eu
şi cu alte ocazii că trebuie să utilizăm mai mult brandurile
autohtone în promovarea turistică.
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu