luni, 11 iunie 2012

Incursiuni în sistemele naţionale


Dacă în primăvara anului trecut prezentam tabloul capitalelor europene pe care le-am vizitat pentru implementarea proiectului EurActiv, deplasãrile pe care le-am făcut în ultima perioadă m-au ajutat sã înţeleg mai bine dinamica contemporanã a scenei europene, dar şi a celei de peste Ocean.

Săptămâna petrecută în oraşele americane mi-a confirmat mesajul clar al americanilor, si in special a l celor din New York – “suntem capitala lumii, iar la noi acasă e normal să avem cele mai excepţionale lucruri de pe Pământ”. 

Recent am revăzut Berlinul, care impresionează prin dezvoltarea rapidă, sau Parisul, gazda unor iniţiative importante, gen UNESCO. Schimbarea majoră pe care am simţit-o în Italia, spre fericirea multor italieni, este că acum “Italia joacă din nou la nivel comunitar”, deşi după cum vedeţi are mari probleme din cauza crizei. Laudele pe care le-aş putea adresa Poloniei sunt deja ceva normal.

În luna mai, vizita în oraşul natal a dat un suflu nou acestei primăveri – întâlnirea cu studenţii de la Facultatea de Studii Europene mi-a amintit de frumoasa perioadă a studenţiei. Pentru clujeni, însă este necesară trezirea la realitate. Clujul merită o abordare la nivel de oraş european.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: