marți, 6 mai 2014

DA, pentru un Super-comisar european pentru Tineret!

Îmi amintesc cum acum 10 ani, tot în prag de alegeri europene, Bruxelles-ul s-a mobilizat şi a „impus” un comisar european responsabil cu comunicarea. Şi aşa a apărut ca vicepreşedinte al Comisiei Europeane Margot Wallström, mâna dreaptă a preşedintelui Barroso în primul mandat.

Criza ecomomică lasă sechele asupra cetăţenilor europeni, mai ales în rândul tinerilor. Nu este discurs public să nu ne amintească de grava situaţie actuală. Poate în preajma euro-alegerilor ne întrebăm mai mult ca oricând ce face Uniunea Europeană pentru cetăţenii săi, pentru viaţa lor de zi cu zi, pentru grijile, nevoile şi fericirile lor. Iniţiative de genul ˝Garanţiei pentru tineri˝ sunt exemple foarte bune în acest sens. Problemele cu care se confruntă tinerii trebuie recunoscute şi găsite soluţii împreună cu toţi actorii implicaţi.

Îmi place mult ideea transmisă recent de a avea un super-comisar pentru ocuparea forței de muncă în rândul tinerilor în cadrul Comisiei Europene pentru perioada 2014-2019, portofoliu ce regrupează mai multe politici.

Mă bucur că acest mesaj a venit, simbolic, la cea de-a 50-a Adunare Generală a AEGEE (Asociaţiei Studenţilor Europeni). Pentru mine este un eveniment emoţionant, nu doar pentru importanţa activităţilor AEGEE în derularea politicilor UE, ci şi pentru că am avut marele noroc să descopăr Asociaţia Studenţilor Europeni la Cluj, în 1993, student fiind la Universitatea “Babeş-Bolyai”. AEGEE-ul mi-a schimbat viaţa, pentru că efectiv, mi-am clădit CV-ul pe exerienţa dobândită prin acest mecanism.

Tinerii de azi sunt Europa de mâine. Asta cere o atenţie deosebită acestei generaţii. Avem speranţe şi aşteptări de la Generaţia Erasmus, cea pregătită pentru toleranţă europeană, viziune, deschidere către alţii.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: