Adresându-mă
cititorilor ziarului
Argeşul, dar nu numai, în articolul publicat în această săpămână am
încercat să subliniez importanţa promovării brandurilor naţionale, care pot
deveni adevărate “mărci de ţară” atunci când sunt eficient valorificate.
În materialul
pe care îl redau integral şi în continuare, am dat doar câteva din exemplele
existente în turismul internaţional:
................
Argeşul a fost
prezentat recent ca fiind vicecampionul exporturilor la nivel naţional,
aflându-se pe locul doi în clasamentul judeţelor cu cele mai mari exporturi din
ţară, principalele mărfuri trimise peste graniţă din judeţ fiind autoturismele
fabricate la uzina Dacia din Mioveni. Dacia este un
brand pentru România.
Putem să ne
remarcăm şi prin alte simboluri româneşti şi să facem din ele branduri
turistice, nu doar prin legenda lui Dracula, fabricată şi mediatizată mai mult
de alţii decât de noi. De exemplu, Festivalul “George Enescu”, pe lângă faptul
că este un eveniment cultural internaţional major organizat la noi, este şi un
puternic brand cultural al României, un real magnet pentru turiştii străini. Pe
de altă parte, istoria poate fi valorificată ca brand prezent şi poate
constitui un adevărat potenţial de viitor, nu numai în bussines, ci şi în
campanii de ţară ca şi completare şi susţinere a autenticităţii brandului
naţional. Am văzut că se practică des asocierea cu numele Casei Regale a
României, ceea ce conferă în prezent multor companii furnizoare de bunuri şi
servicii prestigiu şi rezonanţă.
Turismul
educaţional este practicat în state precum Spania, Italia, China şi ţările
fostei Uniuni Sovietice. De altfel, Spania şi Italia beneficiază de un program
guvernamental de susţinere şi finanţare a acestor programe, pentru a încuraja
învăţarea în limba engleză. Evident, până la a egala instituţiile româneşti de
învăţământ branduri precum Cambridge sau Oxford este cale lungă, însă şi spre
astfel de abordări ne-am putea orienta.
Serviciile
medicale de calitate, deşi de multe ori practicate în mediul privat, dar la
preţuri mai accesibile decât în multe alte ţări, îi atrag pe cetăţenii străini
spre România. Remus Lăpuşan evidenţia recent posibilitatea lansării unui
proiect pentru “turismul medical” la Cluj. Acesta propune crearea unei
platforme online care să ofere informaţii utile atât turiştilor străini, cât şi
românilor care au nevoie de serviciile medicale oferite de centrele
specializate ale municipiului. “Turiştii sosiţi în Cluj pentru a beneficia de
servicii medicale, la costuri decente, nu numai că aduc în judeţ bani, ci au un
impact pozitiv şi asupra serviciului de sănătate din respectiva societate şi asupra
industriei turistice”, explica liderul clujean. Turismul medical înseamnă
tratament şi intervenţii şi refacere. Turiştii caută clinici cu specialişti
buni şi hoteluri de calitate în care să-şi petreacă perioada de convalescenţă.
Citeam recent că Braşovul propunea un proiect pilot în acest sens, dezvoltat
împreună cu specialişti germani.
Apropo de Germania,
la Munchen turiştii pot vizita BMW Welt, una dintre atracţiile oraşului,
alături de BMW Museum . M-aş bucura să aud pe viitor de Piteşti , în călătoriile
mele în străinătate, ca fiind una dintre destinaţiile căutate de turişti pentru
istoria Dacia .
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu