luni, 16 decembrie 2013

Dan LUCA - în 2013 în dezbaterile din capitalele europene: Berlin, Paris, Roma şi Varşovia


În februarie am fost la Roma, pentru al treilea an consecutiv. Am interacţionat cu ″actori italieni″ implicaţi în lumea afacerile europene. Contextul era interesant, fiind vorba de luna în care urmau să aibă loc alegerile naţionale.
 
A urmat Varşovia, capitala unei ţări cu o deosebită evoluţie şi racordare la mecanismul Uniunii Europene. Am participat la discuţii pe subiecte importante pe agenda publică, printre care, ţinta ţării de a introduce euro în 2016, impactul bugetului 2014-2020 asupra politicii de coeziune sau despre sursele de energie. Se vorbea foarte mult despre schimbările climaterice în contextul energiei.

În septembrie am ajuns la Berlin, tocmai în perioada alegerilor. Campania domanei Merkel a cam lăsat de-o parte problemele europene, însă aşa cum promitea, după realegerea sa în funcţia de comisar, implicarea Germaniei în chestiunile europene, încep să recapete amploarea cu care ne-am obişnuit. Majoritatea discuţiilor pe care le-am avut cu corporaţii nemţeşti, federaţii naţionale sau jurnalişti au subliniat legătura dintre alegerile de pe 22 septembrie şi cele europene care se vor derula în luna mai a anului viitor.

Şi dacă am amintit de Germania, în luna iunie am vizitat şi Parisul, capitala ţării alături de care de-a lungul istoriei europene s-au concretizat parteneriate puternice, cu capacitatea de a influenţa semnificativ politicile Uniunii Europene.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: