Dacă până acum
se recurgea doar la clasicele CV-uri şi interviuri de angajare, şi în anumite
cazuri analizarea profilului
de pe reţelele de socializare a candidaţilor, angajatorii au pus în
practică mai nou, ca metodă de recrutare, “gamificarea”, model pe care compania
Pontoon, parte a Adecco Group, intenţionează să o implementeze cât mai curând
şi în România, după cum puteţi citi pe Finanţiştii.
Angajatorul
crează pe site un joc, unde se adună cei interesaţi de profilul companiei, nu
doar de o anumită poziţie. Jocul va fi construit astfel încât specialiştii în
recrutare să poata urmări profilul candidaţilor în funcţie de activitatea în
joc. “Gamificarea este un proces plăcut, distractiv şi cu o
satisfacere imediată. În mod tradiţional, atunci când vrei să aplici pentru un
post vacant intri pe site-ul companiei unde vrei să te angajezi şi începi să
completezi formulare. Asta plictiseşte candidatul. Gamification este o
metodologie inedită de recrutare tocmai pentru că este distractivă, creativă, iar
competiţia este constructivă”, a declarat Rory Jeffcock - EMEA RPO Director
Pontoon.
Conform
statisticilor, în 2014, 70% din companii îşi vor crea o aplicaţie de acest gen.
Nu trebuie să ne uimească acest procent, având în vedere că angajatorii se
adaptează din ce în ce mai mult la noile apariţii tehnologice, iar angajaţii,
la rândul lor, trebuie să înţeleagă nevoia
pregătirii şi perfecţionării în pas cu cerinţele actuale.
Dan LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu