EurActiv, lansat în 1999, a decis acum 10 ani, că poate fi mai aproape
de cititorii săi, recurgând la “descentralizare”, şi de atunci oferã
informaţiile europene în mai multe limbi. În prezent, rețeaua
EurActiv este prezentă în mai multe capitale europene, publicând în 12 limbi.
Pentru a marca
această aniversare, a fost organizat la Bruxelles, la sfârşitul lunii noiembrie
un eveniment special, la care au participat reprezentanţii țărilor în care
EurActiv-ul este prezent și alţi invitați speciali, care au contribuit la
dezvoltarea reţelei. Christophe Leclercq, Fondator al EurActiv, a declarat cu
această ocazie: "Suntem foarte mândri de ceea ce a realizat Rețeaua
EurActiv. 80 % dintre cetățenii UE pot citi în limba locală”.
Am subliniat de
câte ori am avut ocazia, că Reţeaua EurActiv este un pas clar spre gestionarea
unei sfere publice europene. Mă bucur că fac parte din structura unei prese
“hibrid” a Uniunii Europene - timp de 10 ani, între 2001 şi 2010, am condus
pentru EurActiv Unitatea responsabilă cu federaţiile industriale şi firmele de
consultanţă din Bruxelles. Am avut peste 2.500 de întâlniri, care m-au făcut să
înţeleg în profunzime lumea afacerilor Bruxelles-ului european. Este ceva
atipic, greu de vizualizat chiar şi de la Londra, Paris sau Berlin, iar dacă
vorbim de Bucureşti este de domeniul SF. Am studiat mult evoluţia grupurilor de
interese din Bruxelles-ul european, strategia lor de comunicare, dar şi
relaţionarea lor cu entităţile sectoriale româneşti. Am lucrat activ cu
aproximativ 500 de federaţii europene, majoritatea bazate la Bruxelles. A fost
o muncă interesantă în a înţelege priorităţile de lobby ale clienţilor, în a
identifica împreună canalele cele mai eficiente utilizate pentru comunicarea
externă şi a defini calendarul optim de acţiune.
Lansarea
EurActiv România, în 2004, a fost o mare realizare şi o mare bucurie pentru
mine. De vreo 3 ani am preluat responsabilitatea de Director al reţelei, şi mă
ocup de gestionarea parteneriatelor şi de formarea echipelor EurActiv în vreo capitale
europene, care au achiziţionat “franciza”
EurActiv.
Ce
urmează pentru EurActiv? Era normal ca tehnologia şi dezvoltările Web 2.0
(şi de ce nu chiar Web 3.0) să fie o resursă fantastică de idei. Însă nu e uşor
să lansezi noi produse de succes în aceeaşi piaţă. O încercare s-a făcut în
2007 cu platforma de bloguri BlogActiv.
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu