Festivalul
„George Enescu”, pe lângă faptul că este un eveniment cultural internaţional major
organizat în România, este şi un puternic brand cultural al României, un real
magnet pentru turiştii străini.
Oana Marinescu
sugera foarte bine argumentat că festivalul poate deveni o locomotivă pentru
imaginea de ţară, pe lângă evenimentul în sine, inclusiv prin “dezvoltarea
turismului cultural în jurul evenimentului şi a altor destinaţii turistice în
completare (tot mai mulţi tur-operatori includ România în oferte datorită Festivalului);
dezvoltarea serviciilor, ceea ce ar duce la dinamizarea vieţii economice a
Bucureştiului şi a oraşelor în care au loc concerte; dezvoltarea
infrastructurii culturale, cu precădere a unei săli adecvate de concerte,
ţinând cont de nevoile unui Festival internaţional; încurajarea vieţii
artistice şi a formării noilor generaţii de artişti din domeniul muzicii
clasice; dezvoltarea altor activităţi culturale cu valoare recunoscută; dezvoltarea
infrastructurii de acces, a
patrimoniului cultural a utilizării tehnologiei şi consolidarea relaţiilor
bilaterale, prin activităţi de diplomaţie publică”.
Apropo de
recentul material pe care îl citeam în Foreign
Policy, doresc să insist pe încă un aspect - importanţa implicării
Diasporei în promovarea turismului cultural în România.
Dan LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu