Apropo de rolul PR-istului, ca executant sau consultant, un amplu articol din PR Romania explică care este de fapt contribuţia specialistului PR în funcţionarea organizaţiilor. Deşi materialul nu este foarte recent, autorul, James Grunig, Profesor Emeritus în cadrul departamentului de comunicare al Universităţii Maryland, observă încă de pe atunci, nu doar funcţia de comunicare a PR-istului, ci şi cea de management.
Dacă după aproximativ 100 de ani de la recunoaşterea PR-ului ca meserie, specialistul se ocupă de scrierea comunicatelor de presă, organizarea de evenimente, conceperea discursurilor, activitatea de lobby sau editează broşuri, iniţial, PR-istul se axa aproape în exclusivitate pe relaţia cu mass media.
Concluzia este că PR-ul reuşeşte să ofere valoare adăugată organizaţiilor atunci când crează relaţii solide cu diferitele categorii de public. Studiul de Excelenţă IABC, condus de Profesorul Gruning, evidenţiază faptul că în cadrul organizaţiilor care au un serviciu de PR bine pus la punct, cu rezultate excepţionale, PR Managerul este considerat unul dintre cei mai importanţi conducători de departament, cel care prin procesele de comunicare, intermediază atât relaţiile cu mediul extern, cât şi cele din interiorul organizaţiei.
“Legătura între deciziile de management şi grupurile cointeresate, sugerează faptul că într-o organizaţie cei care decid trebuie să interacţioneze cu grupurile cointeresate. Dialogul, realizat prin intermediul relaţiilor publice, este necesar deoarece, pe de o parte, deciziile luate de organizaţii influenţează publicul acestora şi, pe de altă parte, organizaţiile au nevoie de sprijinul publicului lor pentru a-şi implementa deciziile şi pentru a-şi atinge obiectivele. La rându-le, pentru a-şi rezolva anumite probleme, grupurile cointeresate pot avea în vedere utilizarea a astfel de relaţii cu organizaţia”, explică autorul.
Dan LUCA / Bruxelles
joi, 30 iunie 2011
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu