Dacă vorbim despre probleme globale, atunci trebuie să avem neapărat şi structurile pentru dezvoltarea unei diplomaţii multilaterale, să existe norme de drept internaţional, dar şi instituţii mondiale puternice.
ONU este organizaţia care se implică în soluţionarea la nivel global a conflictelor dintre cele mai diverse, este cadrul în care 192 de naţiuni cu probleme specifice îşi pot face vocea auzită.
Având în vedere complexitatea problemelor cu care se confruntă, ONU trebuie să îşi adapteze în permanenţă politicile la realităţile globale ale secolului 21, proces extreme de dificil. Cred că este nevoie de o reformă ONU, similară cu cea la nivel european începând cu anii ’50.
Aminteam recent şi de UE şi ONU cu ocazia discuţiilor care au apărut pe tema obţinerii de către UE a dreptului de vot în cadrul ONU.
Dan LUCA / Bruxelles
joi, 28 octombrie 2010
miercuri, 27 octombrie 2010
Un român în spaţiul (cosmic) european …
În cadrul recentului Congres Planetar, “O planetă, o speranţă şi un viitor comun”, a fost lansată filiala regională a Asociaţiei Exploratorilor Spaţiului Cosmic – ASE Europe, având ca scop principal pentru perioada următoare cercetarea şi educaţia în domeniul cosmic la nivel european.
Ceea ce doresc însă să subliniez este desemnarea cu unanimitate de voturi a cosmonautului Dumitru Prunariu ca preşedinte al organizaţiei. Am plăcerea de a-l cunoaşte personal pe Dumitru Prunariu - un om extraordinar, care a captivat pentru câţiva ani lumea Bruxelles-ului european, ca şi preşedinte ROST.
Felicitări Dorin!
Dan LUCA / Bruxelles
Ceea ce doresc însă să subliniez este desemnarea cu unanimitate de voturi a cosmonautului Dumitru Prunariu ca preşedinte al organizaţiei. Am plăcerea de a-l cunoaşte personal pe Dumitru Prunariu - un om extraordinar, care a captivat pentru câţiva ani lumea Bruxelles-ului european, ca şi preşedinte ROST.
Felicitări Dorin!
Dan LUCA / Bruxelles
luni, 25 octombrie 2010
Clujul anului 2010
Clujul european este visul multor clujeni. Rezultatele studiului realizat de Eurostat în acest an în rândul cetăţenilor arată că aceştia apreciază mai mult Clujul comparativ cu 2006, mai ales în ceea ce priveşte posibilitatea de a achiziţiona locuinţe la preţuri accesibile, la capitolul cultură sau curăţenie.
În ceea ce priveşte transportul în comun, administraţia şi gestionarea spaţiilor verzi, nu se remarcă modificări majore în răspunsurile cetăţenilor, comparativ cu ultimul studiu.
Dacă probleme precum găsirea unui loc de muncă, sistemul de sănătate sau cel al educaţiei crează nemulţumire la nivel naţional, nu numai în Cluj ci şi în Piatra Neamţ, în ceea ce priveşte capitala României, la acestea se adaugă şi problema poluării.
Dan LUCA / Bruxelles
În ceea ce priveşte transportul în comun, administraţia şi gestionarea spaţiilor verzi, nu se remarcă modificări majore în răspunsurile cetăţenilor, comparativ cu ultimul studiu.
Dacă probleme precum găsirea unui loc de muncă, sistemul de sănătate sau cel al educaţiei crează nemulţumire la nivel naţional, nu numai în Cluj ci şi în Piatra Neamţ, în ceea ce priveşte capitala României, la acestea se adaugă şi problema poluării.
Dan LUCA / Bruxelles
vineri, 22 octombrie 2010
Diaspora vrea să voteze!
Acum câteva zile am participat la o dezbatere în incinta Parlamantului European pe tema votului pentru cetăţenii români din străinătate.
Am reiterat din nou ceea ce cred eu despre acest subiect şi despre modul de promovare al acestei „doctrine a implicării” prin lansarea politică de acum aproape 3 ani. Românii din afară trebuie să aibă aceleaşi drepturi ca şi cei din ţară. Nu există două categorii de români, există o singură naţie românească de 25 de milioane de români, chiar dacă 10% au ales să trăiască în afara teritoriului statului român.
Toţi românii din diasporă, indiferent de calificare, trebuie să se simtă respectaţi, ascultaţi, să aibă o demnitate legitimă. Experienţa noastră, a celor din Bruxelles, din Belgia sau din alte zone din afara teritoriului Statului român, poate să aibă un impact pozitiv în politica românească.
Diaspora românească nu constituie o problemă, ea ne ajută să înţelegem mai bine România contemporană. Implicarea politică a diasporei este crucială în dezvoltarea României. Am încercat să conving românul plecat să se implice în politica românească, cu riscul unei frustrări greu de imaginat. Să devină un jucător activ, nu un spectator al politicii din România.
Dreptul de vot este ceva crucial pentru românul din afară. Anularea acestuia ar aduce o percepţie de involuţie a sistemului democratic din România.
Dan LUCA / Bruxelles
Am reiterat din nou ceea ce cred eu despre acest subiect şi despre modul de promovare al acestei „doctrine a implicării” prin lansarea politică de acum aproape 3 ani. Românii din afară trebuie să aibă aceleaşi drepturi ca şi cei din ţară. Nu există două categorii de români, există o singură naţie românească de 25 de milioane de români, chiar dacă 10% au ales să trăiască în afara teritoriului statului român.
Toţi românii din diasporă, indiferent de calificare, trebuie să se simtă respectaţi, ascultaţi, să aibă o demnitate legitimă. Experienţa noastră, a celor din Bruxelles, din Belgia sau din alte zone din afara teritoriului Statului român, poate să aibă un impact pozitiv în politica românească.
Diaspora românească nu constituie o problemă, ea ne ajută să înţelegem mai bine România contemporană. Implicarea politică a diasporei este crucială în dezvoltarea României. Am încercat să conving românul plecat să se implice în politica românească, cu riscul unei frustrări greu de imaginat. Să devină un jucător activ, nu un spectator al politicii din România.
Dreptul de vot este ceva crucial pentru românul din afară. Anularea acestuia ar aduce o percepţie de involuţie a sistemului democratic din România.
Dan LUCA / Bruxelles
miercuri, 20 octombrie 2010
Logica de stat membru
Aşa cum declara şeful diplomaţiei, Teodor Baconschi, din păcate, România se confruntă într-adevăr cu un complex de inferioritate, comparativ cu statele membre europene occidentale, această situaţie înhibând acţiunea politică externă românească.
Se face o mare confuzie între “proiectele” pre-aderare şi cele post-aderare, care evident sunt mult mai dificil de realizat, ceea ce se observă cel mai bine atunci când vine vorba de absorbţia fondurilor europene structurale.
La nivel naţional, acţiunile post-aderare trebuie derulate sub forma unui “pact social modern”, cu revizuirea “contractului politic dintre stat şi cetăţeni”.
În plus, aşa cum propuneam acum câteva luni odată cu lansarea ideii unui “Snagov 2”, este nevoie de optimizarea relaţiilor între structurile publice şi private româneşti cu structura comunitară. Mă refer aici la coordonarea lobby-ului românesc, la consolidarea imaginii de ţară şi a prezenţei româneşti în spaţiul european.
Dan LUCA / Bruxelles
Se face o mare confuzie între “proiectele” pre-aderare şi cele post-aderare, care evident sunt mult mai dificil de realizat, ceea ce se observă cel mai bine atunci când vine vorba de absorbţia fondurilor europene structurale.
La nivel naţional, acţiunile post-aderare trebuie derulate sub forma unui “pact social modern”, cu revizuirea “contractului politic dintre stat şi cetăţeni”.
În plus, aşa cum propuneam acum câteva luni odată cu lansarea ideii unui “Snagov 2”, este nevoie de optimizarea relaţiilor între structurile publice şi private româneşti cu structura comunitară. Mă refer aici la coordonarea lobby-ului românesc, la consolidarea imaginii de ţară şi a prezenţei româneşti în spaţiul european.
Dan LUCA / Bruxelles
marți, 19 octombrie 2010
De la non-guvernamental la pre-guvernamental
În februarie 2008 când lansam ideea unei filiale de partid politic românesc în afara teritoriului României mulţi au zis că vreau imposibilul. Am considerat atunci că experienţa noastră, a celor din Bruxelles, din Belgia sau din alte zone din afara teritoriului Statului român, poate să aibă un impact pozitiv în politica românească. Aşa am prezentat proiectul nostru Consiliului Naţional PSD din 22 februarie 2008.
Experienţa de 17 ani în sectorul non-guvernamental m-a ajutat mult să găsesc cheile cele mai potrivite pentru a convinge colegii şi prietenii din Belgia că merită să încercăm, să explicăm factorilor decidenţi că merită să avem PSD Bruxelles, PSD Belgia şi PSD Dispora, parte integrantă a Partidului Social Democrat.
S-a muncit mult şi rezultatele au venit. Pe 15 octombrie 2010 a avut loc la Bucureşti Conferinţa de constituire a PSD Diaspora. În acest context, Congresul Extraordinar PSD din 16 octombrie a votat ca PSD Diaspora să primească un statut egal şi obligaţii asemănătoare cu cele ale organizaţiilor PSD din ţară. Văd ca o responsabilitate şi alegerea mea ca vicepreşedinte al noii structuri create - PSD Diaspora.
Vreau să mulţumesc pe această cale tuturor celor care au crezut în proiectul propus.
Împreună putem face lucruri minunate pentru români!
Dan LUCA / Bruxelles
Experienţa de 17 ani în sectorul non-guvernamental m-a ajutat mult să găsesc cheile cele mai potrivite pentru a convinge colegii şi prietenii din Belgia că merită să încercăm, să explicăm factorilor decidenţi că merită să avem PSD Bruxelles, PSD Belgia şi PSD Dispora, parte integrantă a Partidului Social Democrat.
S-a muncit mult şi rezultatele au venit. Pe 15 octombrie 2010 a avut loc la Bucureşti Conferinţa de constituire a PSD Diaspora. În acest context, Congresul Extraordinar PSD din 16 octombrie a votat ca PSD Diaspora să primească un statut egal şi obligaţii asemănătoare cu cele ale organizaţiilor PSD din ţară. Văd ca o responsabilitate şi alegerea mea ca vicepreşedinte al noii structuri create - PSD Diaspora.
Vreau să mulţumesc pe această cale tuturor celor care au crezut în proiectul propus.
Împreună putem face lucruri minunate pentru români!
Dan LUCA / Bruxelles
luni, 18 octombrie 2010
Oana. Oana Lungescu.
Mă bucur enorm că Oana Lungescu va prelua în curând responsabilitatea de purtător de cuvânt NATO.
Încă din 1997 când am cunoscut-o pe Oana (cu prilejul unui interviu pe care mi l-a luat în calitate de vicepreşedinte al Asociaţiei Studenţilor Europeni) mi-a lăsat impresia unui profesionist desăvârşit.
Sfaturile sale au fost de bun augur şi în anii de început ai Clubului « România-UE » Bruxelles. Îi multumesc şi pe această cale.
BBC-ul este o marcă, iar noi, românii din Bruxelles ne-am lăudat cu Oana ca făcând parte din această echipă.
Mult succes Oana în noua aventură!
Dan LUCA / Bruxelles
Încă din 1997 când am cunoscut-o pe Oana (cu prilejul unui interviu pe care mi l-a luat în calitate de vicepreşedinte al Asociaţiei Studenţilor Europeni) mi-a lăsat impresia unui profesionist desăvârşit.
Sfaturile sale au fost de bun augur şi în anii de început ai Clubului « România-UE » Bruxelles. Îi multumesc şi pe această cale.
BBC-ul este o marcă, iar noi, românii din Bruxelles ne-am lăudat cu Oana ca făcând parte din această echipă.
Mult succes Oana în noua aventură!
Dan LUCA / Bruxelles
joi, 14 octombrie 2010
Starea naţiunii şi puterea
“Starea naţiunii” prinde contur şi la nivelul Uniunii Europene. La recenta întâlnire de la Strasbourg a eurodeputaţilor, Preşedintele Comisiei Europene a structurat o dezbatere pe modelul american: prezentarea de 40 de minute a Preşedintelui, urmată de 2 ore de întrebări şi răspunsuri.
S-a propus alcătuirea pe viitor a unui buget comunitar pe 10 ani, spre deosebire de şapte cum este în prezent, cu o analiză la jumătatea acestei perioade. Preşedintele Barroso sugerează că “Bugetul UE nu este pentru Bruxelles”, ci pentru oamenii reprezentaţi aici, fiecare cu nevoile lor.
Este îmbucurător faptul că nu s-a uitat nici de tânăra generaţie. Se doreşte o mai mare implicare în ceea ce priveşte cercetarea, amintindu-se chiar şi de studenţii Erasmus.
Dan LUCA / Bruxelles
S-a propus alcătuirea pe viitor a unui buget comunitar pe 10 ani, spre deosebire de şapte cum este în prezent, cu o analiză la jumătatea acestei perioade. Preşedintele Barroso sugerează că “Bugetul UE nu este pentru Bruxelles”, ci pentru oamenii reprezentaţi aici, fiecare cu nevoile lor.
Este îmbucurător faptul că nu s-a uitat nici de tânăra generaţie. Se doreşte o mai mare implicare în ceea ce priveşte cercetarea, amintindu-se chiar şi de studenţii Erasmus.
Dan LUCA / Bruxelles
marți, 12 octombrie 2010
Liderul şi motivaţia echipei
Deşi sună descurajator, aşa cum spune Cătălin Zaharia, unul dintre pionierii coaching-ului de NLP („programare neurolingvistică") în România, într-adevăr “în 2010 păstrăm tiparele de gândire din 2007, iar în 2007 gândeam încă după tiparele din 2002”. Nevoia schimbării mentalităţii leaderilor este o chestiune urgentă, care balansează poate prea mult încă între filozofie şi realitate.
Printre principiile pe care orice coach le propune se regăseşte şi trasarea precisă a scopurilor ce trebuie atinse, a căilor ce trebuie abordate, a timpului de realizare, dar mai ales, transpunerea şi analizarea stării şi a sentimentelor în momentul în care ţelurile au fost atinse deja, ceea ce motivează cu adevărat depunerea efortului pentru atingerea obiectivelor. Lucru perfect valabil, indiferent că vine vorba de dezvoltare personală sau că vorbim de motivare la nivelul echipei.
O metodă practică pentru îmbunătăţirea rezultatelor echipei, şi un prim pas spre a oferi oamenilor o motivaţie, este abordarea de tipul “leadershipului prin întrebări”, în opoziţie cu cel tip “comandă şi control”.
Dan LUCA / Bruxelles
Printre principiile pe care orice coach le propune se regăseşte şi trasarea precisă a scopurilor ce trebuie atinse, a căilor ce trebuie abordate, a timpului de realizare, dar mai ales, transpunerea şi analizarea stării şi a sentimentelor în momentul în care ţelurile au fost atinse deja, ceea ce motivează cu adevărat depunerea efortului pentru atingerea obiectivelor. Lucru perfect valabil, indiferent că vine vorba de dezvoltare personală sau că vorbim de motivare la nivelul echipei.
O metodă practică pentru îmbunătăţirea rezultatelor echipei, şi un prim pas spre a oferi oamenilor o motivaţie, este abordarea de tipul “leadershipului prin întrebări”, în opoziţie cu cel tip “comandă şi control”.
Dan LUCA / Bruxelles
luni, 11 octombrie 2010
Am alergat semi-marathon-ul de la Bruxelles!
Sunt foarte fericit fiindcă ieri (10-10-10) am reuşit să parcurg cei peste 21 Km ai semi-marathon-ului de la Bruxelles. După operaţia de menisc de anul trecut nu mai credeam că voi mai putea face sport, aşa că savurez din plin această victorie personală.
Am prins din nou gustul pentru mişcare, chiar dacã sunt departe de forma fizică pe care o aveam când jucam handbal de performanţă la Cluj.
Şi ce legătură are acest subiect cu comunicarea europeană? Nu prea are, doar la modul « minte sănătoasă în corp sănătos » !
Dan LUCA / Bruxelles
Am prins din nou gustul pentru mişcare, chiar dacã sunt departe de forma fizică pe care o aveam când jucam handbal de performanţă la Cluj.
Şi ce legătură are acest subiect cu comunicarea europeană? Nu prea are, doar la modul « minte sănătoasă în corp sănătos » !
Dan LUCA / Bruxelles
vineri, 8 octombrie 2010
Propuneri pentru europarlamentarele din 2014
Europarlamentarul britanic Andrew Duff propune apelarea la o listă suplimentară de candidaţi pentru alegerile europene din 2014, şi anume una “transnaţională”. Noua formulă ar oferi astfel alegătorilor două voturi, unul pentru a desemna candidatul naţional, iar celălalt pentru a alege candidatul european.
Aplicarea noului proiect ar încuraja exact ceea ce sugeram în propunerile ce se regăsesc în ultimele mesaje - listele europene pot găzdui lideri proaspăt ieşiţi din alegerile primare de la partidele europene.
Dan LUCA / Bruxelles
Aplicarea noului proiect ar încuraja exact ceea ce sugeram în propunerile ce se regăsesc în ultimele mesaje - listele europene pot găzdui lideri proaspăt ieşiţi din alegerile primare de la partidele europene.
Dan LUCA / Bruxelles
joi, 7 octombrie 2010
Neutralitatea webului
Recent gigantul Google a fost acuzat de încălcarea uneia dintre cele mai importante legi ale Internetului, principiul neutralităţii, conform căruia toată lumea are acces egal la informaţie.
Numărul în creştere al celor care au acces la informaţia online face ca treptat Internetul să devină sursa principală de informaţie pentru numeroşi cetăţeni şi chiar pentru factorii de decizie. Ce găsim pe “primul ecran” după o căutare pe Google devine punct de reper al informaţiei pe acel sector. Nu este întâmplător să avem noi dezbateri, inimaginabile acum câţiva ani, despre neutralitatea webului.
Tehnologia are un impact politic, şi nu doar când ne referim la ce se întâmplă în China. Discuţia este aprinsă în Statele Unite şi va “evolua” mult, mai rapid decât estimează specialiştii.
Iar dacă acum vorbim în special de bariere tehnologice, cred că în curând se vor dezvolta şi ştiinţe care vor evalua conţinutul paginilor de web, analizând cât de echidistant este ceea ce este accesibil online.
Dan LUCA / Bruxelles
Numărul în creştere al celor care au acces la informaţia online face ca treptat Internetul să devină sursa principală de informaţie pentru numeroşi cetăţeni şi chiar pentru factorii de decizie. Ce găsim pe “primul ecran” după o căutare pe Google devine punct de reper al informaţiei pe acel sector. Nu este întâmplător să avem noi dezbateri, inimaginabile acum câţiva ani, despre neutralitatea webului.
Tehnologia are un impact politic, şi nu doar când ne referim la ce se întâmplă în China. Discuţia este aprinsă în Statele Unite şi va “evolua” mult, mai rapid decât estimează specialiştii.
Iar dacă acum vorbim în special de bariere tehnologice, cred că în curând se vor dezvolta şi ştiinţe care vor evalua conţinutul paginilor de web, analizând cât de echidistant este ceea ce este accesibil online.
Dan LUCA / Bruxelles
marți, 5 octombrie 2010
Românii din Belgia despre România
Sub forma unui chestionar am încercat să înţelegem mai bine cum se relaţionează românii din Belgia cu România. Rezultatele au fost prezentate printr-un eveniment organizat în incinta Parlamentului European.
Rezultatele confirmă cele prezentate încă din 2008: Există un potenţial de colaborare între românii din afara ţării şi partidele politice, iar deschiderea de filiale de partid în afara României poate ajuta la o mai bună comunicare pe acest palier. Românii din Belgia, precum şi toţi românii din Diasporă, sunt dispuşi la implicare, ei aşteaptă semnale reale, politice, pentru a ajuta România.
Vreau să-i mulţumesc Corinei Creţu pentru găzduirea evenimentului şi pentru implicarea în acest proiect.
Dan LUCA / Bruxelles
Rezultatele confirmă cele prezentate încă din 2008: Există un potenţial de colaborare între românii din afara ţării şi partidele politice, iar deschiderea de filiale de partid în afara României poate ajuta la o mai bună comunicare pe acest palier. Românii din Belgia, precum şi toţi românii din Diasporă, sunt dispuşi la implicare, ei aşteaptă semnale reale, politice, pentru a ajuta România.
Vreau să-i mulţumesc Corinei Creţu pentru găzduirea evenimentului şi pentru implicarea în acest proiect.
Dan LUCA / Bruxelles
La 10 ani după Sorbona
Conceputul Europa 2020 este încă o noutate la nivel instituţional, prin lansarea proiectului “Europa pentru 2020”, ca şi continuare a Agendei Lisabona.
Acum 10 ani moderam panelul «Resurse pentru viitorul UE», prima manifestare politică trans-europeană, materializată prin Congresul Newropeans 2000, de la Paris, congres la care a participat şi preşedintele Românie, Emil Constantinescu, dar şi cel al Franţei, Jacques Chirac. Şi atunci 2020 era practic subiectul principal…
Încă de atunci se trasau principalele măsuri pentru următorii 20 de ani, pe teme de mare interes european, toate pentru fundamentarea unui viitor mult mai democratic pentru cetăţenii UE. Cetăţeanul rămâne pilonul principal în jurul căruia trebuie definitivată construcţia europeană.
Dan LUCA / Bruxelles
Acum 10 ani moderam panelul «Resurse pentru viitorul UE», prima manifestare politică trans-europeană, materializată prin Congresul Newropeans 2000, de la Paris, congres la care a participat şi preşedintele Românie, Emil Constantinescu, dar şi cel al Franţei, Jacques Chirac. Şi atunci 2020 era practic subiectul principal…
Încă de atunci se trasau principalele măsuri pentru următorii 20 de ani, pe teme de mare interes european, toate pentru fundamentarea unui viitor mult mai democratic pentru cetăţenii UE. Cetăţeanul rămâne pilonul principal în jurul căruia trebuie definitivată construcţia europeană.
Dan LUCA / Bruxelles
duminică, 3 octombrie 2010
David Miliband – President of the European Commission in 2014
It was a pleasure for me to look at the recent dispute around the seat of chair of the British labor party. A real campaign and a congress in Manchester, full of suspense. David Miliband lost the Labor leadership elections by just over 1%. It was very clear for me that after these results David will leave Ed to set up his team and to arrange the party for the upcoming British elections.
From a European point of view David inspires as a real politician, with big potential to become the President of European Commission in 2014. But the EU and the election system needs to change in order to get politicians like David involved at a European level.
In November 2009, UK foreign secretary David Miliband ruled himself out as a candidate for the new EU 'top job' of High Representative for Foreign Policy. This resulted in Catherine Ashton taking on the position (she is from the same party as David). He wanted at the time to lead the Labor party with in mind the possibility to become the next British PM. He clearly preferred a campaign over a comfortable seat in Brussels. Many analysts will see this as a political suicide, but I do not agree.
David can do more for Britain and for Europe. Now is the time for Europe’s political leaders to start to think about the European elections in 2014. We need to have European leaders who can campaign for two or three years, similar to the American model.
The key of my proposed mechanism is open elections of a representative for the Left as a candidate for the President of the European Commission. The selection phase should be very easy, clear and transparent. The decisive line is empowerment of the members, the activists. Their choice is the most important here. If too many bodies of the Socialists come together to "elect" the leader, this is not good.
In each of the 27 countries there need to be primary elections in 2013, and each country would have a winner who takes the number of the country´s votes. A more complicated election formula will be demotivating for the members.
In my opinion, David Miliband is one of the possible candidates for such an “exercise” and for sure a lot of Socialists would like to see him in the position of the President of the EC in 2014.
Have we spotted a European “Obama” in the political arena?
Dan LUCA / Bruxelles
From a European point of view David inspires as a real politician, with big potential to become the President of European Commission in 2014. But the EU and the election system needs to change in order to get politicians like David involved at a European level.
In November 2009, UK foreign secretary David Miliband ruled himself out as a candidate for the new EU 'top job' of High Representative for Foreign Policy. This resulted in Catherine Ashton taking on the position (she is from the same party as David). He wanted at the time to lead the Labor party with in mind the possibility to become the next British PM. He clearly preferred a campaign over a comfortable seat in Brussels. Many analysts will see this as a political suicide, but I do not agree.
David can do more for Britain and for Europe. Now is the time for Europe’s political leaders to start to think about the European elections in 2014. We need to have European leaders who can campaign for two or three years, similar to the American model.
The key of my proposed mechanism is open elections of a representative for the Left as a candidate for the President of the European Commission. The selection phase should be very easy, clear and transparent. The decisive line is empowerment of the members, the activists. Their choice is the most important here. If too many bodies of the Socialists come together to "elect" the leader, this is not good.
In each of the 27 countries there need to be primary elections in 2013, and each country would have a winner who takes the number of the country´s votes. A more complicated election formula will be demotivating for the members.
In my opinion, David Miliband is one of the possible candidates for such an “exercise” and for sure a lot of Socialists would like to see him in the position of the President of the EC in 2014.
Have we spotted a European “Obama” in the political arena?
Dan LUCA / Bruxelles
vineri, 1 octombrie 2010
Grupul operativ de presă
Parlamentul European doreşte ca presa să comunice mai bine despre UE, cam asta rezultă din dezbaterea pe marginea unui raport prezentat acum câteva zile. Toate acestea mergând pe linia iniţiativelor de corelare a intereselor UE şi a proiectelor europene cu interesele cetăţenilor, pe păstrarea transparenţei şi îmbunătăţirea democraţiei. Scopul declarat al acestor demersuri fiind tocmai crearea sferei publice europene.
Raportul este salutat de EBU (European Broadcasting Union) şi API (International Press Association), asta mai ales că UE a “poziţionat” rolul jurnaliştilor în diseminarea informaţiei europene către cetăţeni, chiar dacă se insistă din ce în ce mai mult pe utilizarea noilor media.
Totuşi, Recomandare 20 poate naşte discuţii: Parlamentul European “subliniază necesitatea creării unui grup de corespondenti din rândul jurnaliştilor specializaţi şi acreditaţi la Bruxelles, al căror rol ar fi prezentarea într-un mod mai instructiv a actualităţii din UE, garantând, totodată, independenţa editorială. Obiectivul acestui „grup operativ” ar fi furnizarea de informaţii în mod complet, transparent şi accesibil publicului din UE”.
Dan LUCA / Bruxelles
Raportul este salutat de EBU (European Broadcasting Union) şi API (International Press Association), asta mai ales că UE a “poziţionat” rolul jurnaliştilor în diseminarea informaţiei europene către cetăţeni, chiar dacă se insistă din ce în ce mai mult pe utilizarea noilor media.
Totuşi, Recomandare 20 poate naşte discuţii: Parlamentul European “subliniază necesitatea creării unui grup de corespondenti din rândul jurnaliştilor specializaţi şi acreditaţi la Bruxelles, al căror rol ar fi prezentarea într-un mod mai instructiv a actualităţii din UE, garantând, totodată, independenţa editorială. Obiectivul acestui „grup operativ” ar fi furnizarea de informaţii în mod complet, transparent şi accesibil publicului din UE”.
Dan LUCA / Bruxelles
Abonați-vă la:
Postări (Atom)