vineri, 24 aprilie 2009
Ştirea “se naşte” şi “moare” online
În prezentarea din cadrul celei de-a doua ediţii a Conferinţei naţionale a presei, care a avut tema "Managing Media Crisis", şi prin mesajele de bolg, Garcia face o clasificare amănunţită a publicaţiilor româneşti, pe diferite criterii, dar şi a noile tendinţe ale audienţei.
Mario Garcia, expert în design de publicaţii print şi online, comentează că sunt făcute investiţii mici sau aproape deloc în operaţiunile online, deşi este îmbucurător că există ziare financiare online, care nu apar şi în varianta print. “Ca şi editorii americani acum 10 ani, unii dintre editorii români pe care i-am întâlnit consideră că nu este ştire până ce informaţia nu apare în print". Şi într-adevăr la cum se mişcă lucrurile, asta este o mare greşeală.
Ciclul actual al ştirilor, aşa cum l-a descris şi Garcia, începe cu apariţia ştirii ca o alertă, pe internet sau pe mobil, după care apare în print, ca update, pentru ca la sfârşit să se încheie tot online, comentată şi disecată pe forumuri şi blog-uri.
O variantă print ar fi recomandată pentru ediţiile de week-end, pentru cotidiene, fiind mult mai rentabilă cea online, dar asta nu înseamnă că printul va muri, ci este vorba de o reinventare, prin adaptarea la noile tehnologii, online-ul fiind utilizat concomitent, nu doar pentru informare, ci şi pentru socializare, divertisment sau comunicare.
Dan LUCA / Bruxelles
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu