Dacă Visul American a fost inventat de filmele hollywoodiene, atunci asta se poate întâmpla şi la nivel european pentru promovarea imaginii UE, idee prezentată de regizorul german Wim Wenders şi serios dezbătută la recenta întâlnire de la Parlamentul European.
Aşa cum am mai spus, într-adevăr UE este prezentată şi văzută ca un conglomerat economic, mult prea tehnic şi birocratic, ceea ce conduce la instalarea euroscepticismului la unii cetăţeni. Este necesară acordarea unei atenţii deosebite părţii emoţionale a Europei, ceea ce ar putea trezi interes, dacă nu pentru afacerile europene, atunci măcar pentru “sufletul” Uniunii.
Sugeram recent şi crearea unei literaturi cu rol în promovarea Europei.
Privind filmele ca metodă de comunicare, Wenders propune accentuarea prezenţei televiziunii şi a filmelor în educaţie, chiar şi la nivel instituţional, acestea lipsind aproape total pe acest palier - comparativ cu producţiile marilor nume din industria cinematografică americană, ce se adresează în primul rând copiilor şi adolescenţilor.
Cu privire la “videoteca” şi “cinemateca” publicată pe internet cei prezenţi la întâlnire au propus schimbarea legislaţiei, astfel încât promovarea şi vizionarea acestor materiale să fie cât mai puţin acuzată de piraterie.
Zestrea culturală a statelor membre influentează mult imaginea UE, aportul naţional de orice fel cântărind greu în crearea acesteia. Tocmai de aceea părerile sunt ca de obicei împărţite.
Vom vedea ce schimbări va aduce întâlnirea miniştrilor europeni ai culturii, de la sfârşitul lunii noiembrie.
Dan LUCA / Bruxelles
joi, 4 noiembrie 2010
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu