miercuri, 22 mai 2013

“Tipsuri” pentru campania electorală din Germania

Directorul Institutului Austriac pentru Cercetare Economică, Karl Aiginger, spunea recent că discursurile privind integrarea Uniunii Europene în jurul eurozonei vor predomina în campania electorală din Germania.

O problemă pe care o evidenţiază economistul austriac este faptul că germanii cred că ei plătesc deja prea mult şi nu vor să ajungă să plătească mai mult pentru transformarea Europei, considerând că Europa a optat pentru cea mai proastă strategie. Astfel, campaniile puternic pro-europene nu vor avea de câştigat.  

Legat de economia Germaniei, de salarii şi de condiţiile de muncă, Aiginger adăuga că “Germania ar trebui să stimuleze cererea internă, nu pentru că acesta este un lucru bun pentru greci - Germania ar trebui să o facă, pentru că este bine pentru populația germană."

Tot pe partea socială, Aiginger este susţinătorul măsurilor ce îşi propun concentrarea eforturilor pentru reducerea şomajului în rândul tinerilor, creşterea nivelului de educaţie şi reducerea decalajelor între ţările bogate şi cele sărace.

Despre importanţa deciziilor luate la Berlin şi rezultatul alegerilor din Germania mai puteţi citi:



Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: