Dacă la capitolul
autostrăzi China
se află în vârful clasamentelor, nici în privinţa căilor ferate de mare viteză
nu stă mai rău. Dacă în urmă cu 5 ani chinezii nu se puteau lăuda cu nici o
cale ferată rapidă, azi deţin cea mai mare rețea din lume, ce ajunge la 9.300
de kilometri.
Este clar că s-a
înţeles importanţa transportului în atingerea ţintelor economice pe care China la are,
ca mare jucător global. Modelul de dezvoltare
aminteşte de cel al Statelor Unite din timpul Revoluției Industriale.
Planurile
Chinei nu se opresc la infrastructura terestră – încă 50 de proiecte de
aeroporturi aşteaptă să fie finalizate, iar la capitolul transport naval, 440
de dane de mare adâncime pentru nave îşi propun să fie date în folosinţă până
la sfârșitul lui 2015, după cum scrie Capital.
Despre
ascensiunea Chinei, mai puteţi citi:
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu